نسخه PC عنوان World War Z در انحصار فروشگاه Epic Games خواهد بود؛ سازنده توضیح می‌دهد چرا این موضوع به نفع بازیکنان است

وقتی Metro Exodus ناگهان به صورت زمانی در انحصار فروشگاه Epic Games قرار گرفت، جامعه بازیکنان PC نسبت به این موضوع خشمگین شدند و دو دستگی در میان آن‌ها پیش آمد. حال به نظر می‌رسد بازی جدید استودیو Saber Interactive نیز راه Koch Media را ادامه می‌دهد و پروژه جدید آن‌ها یعنی World War Z با در نظر گرفتن رویه‌ای جدید و مثبت در انحصار فروشگاه Epic Games قرار خواهد گرفت.

Saber در بیانیه اخیر خود موضوع انحصاری شدن نسخه PC بازی World War Z را اعلام کرد و همچنین چرایی مثبت بودن این حرکت و منفعت رساندن آن به بازیکنان را توضیح داد. در جواب نیز میان طرفداران چند دستگی پیش آمد، برخی اعلام حمایت کردند و بعضی از بازیکنان نیز از این موضوع خشمیگن شدند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، رئیس استودیو Saber، "متیو کارچ"، در این باره گفت:

"اول از همه باید بگویم، توسعه بازی‌‎ها هزینه‌ دارد و دریافت سود 88 درصد به جای 70 درصد به این معنی است که خواهیم توانست سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی World War Z انجام دهیم. در مرحله دوم، مطمئن باشید ما بیشتر درآمدی که ذخیره خواهیم کرد را به شما بازیکنان بر می‌گردانیم. قیمت World War Z بر روی فروشگاه Epic Games تا 34.99 دلار پایین آمده است. هر بازیکنی که تا به حال با قیمت 39.99 دلار بازی را پیشخرید کرده بود، 5 دلار تفاوت قیمت را دریافت خواهد کرد. ما بخاطر اشتراک دوستانه و سود تقسیمی با فروشگاه Epic Games بسیار هیجان‌زده هستیم و من نمی‌توانم برای تجربه و بازخورد طرفداران در رابطه با World War Z صبر کنم."

به طور حتم سیاست فروشگاه Epic Games نظر بسیاری از سازندگان را به خود جلب کرده است و می‌بینیم که بسیاری از عناوین در انحصار این فروشگاه در آمده‌اند. Epic Games زمانی که از فروشگاه رونمایی کرد در این باره گفت:

"سازندگان 88 درصد از درآمد را کسب خواهند کرد. فقط 12 درصد از سود شامل حال Epic خواهد شد. اگر شما از Unreal Engine استفاده می‌کنید، 5 درصدی که باید به Epic تعلق گیرد نیز در همان 12 درصد حساب می‌شود."

قرار است World War Z حالت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی را شامل شود، اولین آن‌ها حالت موج زامبی‌های ضعیف به قوی می‌باشد که چهار بازیکن باید با همکاری یکدیگر در آن‌ها پیشروی کنند. حالت دوم PvPvZ است که در آن بازیکنان در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در کنار آن زامبی‌ها نیز وجود دارند.(البته همین حالت آخر خود چندین حالت گوناگون دیگر نیز دارد)

World War Z با حالت‌های مختلفی که در ادامه می‌بینید لانچ خواهد شد:

  • Sacavenge Raid: بازیکنان با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا منابع سرتاسر نقشه را ازان خود کنند.
  • Vaccine Hunt: بازیکنان باید یک شیء را بردارند و آن را حفظ کنند تا برای تیمشان امتیاز کسب شود.
  • Swarm Deathmatch: دو تیم با یکدیگر درگیر می‌شود تا در نهایت یکی از آن‌ها از بین برود.
  • Swam Damination: تیم‌ها باید یک منطقه را تصرف و حفظ کنند تا بازی را برنده شوند.
  • King of the Hill: یک تپه را تصرف کنید و سپس آن را کنترل و حفظ کنید تا برنده مسابقه شوید.

تیم سازنده قول داده است موتورگرافیکی اختصاصی استودیو صدها زامبی سریع و تشنه خون را همزمان پردازش خواهد کرد و مناطق مختلفی از نیویورک،موسکو،اورشلیم و … در بازی وجود خواهند داشت که تنوع را تا حد زیادی بالا می‌برند. همچنین توانایی تجربه بازی با دوستان خود را خواهید داشت و می‌توانید تا 3 نفر را به پارتی دعوت کنید. از طرفی 6 کلاس مختلف و سلاح‌ها،بمب‌ها و تله‌های مختلف نیز طراحی شده‌اند تا جذابی بازی دوچندان شود.

نظر شما در این باره چیست؟