رونمایی از پروژه جدید گیمینگ Google به زودی رخ می‌دهد؛ آیا شاهد کنسولی جدید خواهیم بود؟

به نظر می‌رسد ابرشرکت Google برای مراسم GDC 2019 که در تاریخ 19 مارس(28 اسفند) برگزار می‌شود برنامه‌ دارد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، این شرکت از چیزی جدید برای دنیای گیمینگ رونمایی خواهد کرد. برخی باور دارند از کنسول جدیدی پرده‌برداری خواهد شد.

این گزارش از یک دعوتنامه با متن گردهمایی نشئت گرفته است. تصویر بر روی دعوتنامه به شکل زیر توصیف شده است:

"یک راهروی تاریک که در نهایت به نوری ختم می‌شود. مانند انتهای یک تونل"

بر اساس گزارشی جدید از سوی The Information، شرکت Google به سختی بر روی یک سرویس استریم مخصوص به خود و البته اشتراکی کار می‌کند که تمرکز اصلی‌اش بازی‌های ویدیویی است. این سرویس بر روی google chromecast و احتمالا کنسول مخصوص به خودشان کار خواهد کرد.

بر اساس توضیحات دیگری از سوی Kotaku، پروژه جدید با نام رمزی "Yeti" شناخته می‌شود و شرکت Google برنامه دارد به شدت و با برنامه‌های تهاجمی کنسول خود را معروف کند و با رقبای سرسخت و قدیمی‌ای مثل Microsoft و Sony به رقابت بپردازد. پروژه استریم که در حال حاضر به صورت آزمایشی وجود دارد اما توسعه سخت‌افزار موضوعی حتمی نیست.

از طرفی چندی پیش شایعاتی مبنی بر این موضوع منتشر شده بود که Yeti می‌تواند بازی‌هایی را که به یک سیستم قدرتمند نیاز دارند توسط سیستمی ضعیف اجرا کند چرا که بیشتر کار پردازش بازی توسط سرورها انجام می‌شود و ما شاهد استریم آن‌ها هستیم.

اگر Google وارد عرصه بازی‌های ویدیویی شود به طور حتم انتظار داریم نوآوری‌های زیادی در رابطه با پلتفرم خود ارائه دهد.

جالب است بدانید آقای "فیل هریسون" که در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت بسیار زیادی داشته است اعلام کرد که به عنوان مدیر‌کل به مجموعه Google خواهد پیوست و به زودی در دفتر مرکزی کالیفرنیا مستقر می‌شود.

در رزومه کاری "هریسون" 15 سال کار برای سونی به عنوان شبکه استودیو‌های بازی‌سازی و 3 سال فعالیت به عنوان مدیر ارشد تیم Xbox شرکت مایکروسافت دیده می‌شود. در سال‌های اخیر او جزو هیئت مدیره و مشاوران شرکت‌های Gaikai و Atari بوده است. تجربه اصلی آقای "هریسون" ایجاد هماهنگی میان استودیو‌های مختلف یک شرکت واحد و به وجود آوردن راهبرد‌ها و استراتژی‌های کارا برای پلتفرم‌های بازی است.

تا به این لحظه بیشتر علاقه و سود شرکت Google در بازی‌های ویدیویی، به پلتفرم مخصوص خودش Android و بازی‌های تحت وب بخش سرچ آن بر می‌گردد. شرکت Google سال گذشته در مراسم GDC میزبان یک جلسه کوچک به نام Google Developer Day بود. از طرف دیگر این شرکت در سال 2016 یک واقعیت مجازی مبتنی بر سیستم عامل Android عرضه کرد و از آن زمان تا به امروز بر روی یک واقعیت‌افزوده با نام ARCore سرمایه‌گذاری کرده و کار می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟