تولید PlayStation Vita در ژاپن به زودی متوقف خواهد شد

تولید PlayStation Vita در ژاپن به زودی متوقف خواهد شد

به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب سایت Comicbook، در جدیدترین اخباری که منتشر شده، Sony اعلام کرد که قرار است تولید PlayStation Vita در ژاپن را برای همیشه به پایان برساند. شعبه‌ی ژاپنی وب سایت PlayStation اعلام کرد که مدل‌های سیاه و آبی این دستگاه که آخرین مدل‌های در خط تولید بودند، به زودی قرار است تولیدشان متوقف شود. تاریخ دقیقی برای پایان تولید این دستگاه هنوز گفته نشده است اما به نظر می‌رسد PlayStation Vita به مانند کنسول PlayStation 3 که بعد از دو ماه بعد از این که خبر توقف تولیدش منتشر شده بود تولیدش متوقف شد، سرنوشت مشابهی داشته باشد. یعنی فقط چند ماه تا پایان تولید این کنسول باقی مانده است.

PlayStation Vita در سال 2011 در بازارهای جهانی عرضه شد و بعد از آن که نتوانست فروش خوبی را به دست بیاورد، Sony تصمیم به کاهش پشتیبانی از این کنسول و بازی‌هایش را گرفت که این امر در چند سال اخیر با شتاب بیشتری نیز دنبال می‌شد. برآورد می‌شود که PlayStation Vita حدود 15 یا 16 میلیون واحد فروش داشته است که در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی PSP یک کاهش چشمگیر در فروش را شاهد بود. اگر چه این کنسول نتوانست در مقام فروش یه موفقیتی دست پیدا کند اما با این وجود برخی از طرفداران سرسخت PlayStation به این کنسول و بازی‌ها و امکانات آن علاقه‌ی زیادی داشتند.

یکی از مشکلاتی که این کنسول با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، مربوط به پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف Sony از این دستگاه بود. بعد از عرضه‌ی PlayStation 4 و موفقیت آن نیز توجه Sony به این کنسول در حال کم شدن بود. با تمام این مشکلات PlayStation Vita فروش نسبتا خوبی به واسطه‌ی بازی‌های مستقل را در ژاپن تجربه کرد ولی رقیب سرسختی برای کنسول‌های Nintendo محسوب نمی‌شد. حال به نظر‌ می‌رسد که دوران این کنسول به پایان خود رسیده است و باید منتظر ماند و دید که آیا Sony جانشینی برای این کنسول معرفی خواهد کرد یا خیر.