مدیر عامل PlayStation در DICE 2019: هیچوقت Nintendo را دست کم نگیرید

shawn_layden

به گزارش پردیس گیم و به نقل از ign، طی سخنرانی در DICE 2019، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی جهانی سونی آقای شان لیدن (Shawn Layden) نه تنها درمورد جایگاه سونی در بازار گیمینگ صحبت کرد بلکه درباره اینکه چطور Nintendo و Microsoft به گونه‌های مختلف برای این صنعت کمک کننده هستند نیست صحبت‌هایی داشته.

در سخنرانی "فراتر از نسل‌ها"، لیدن اظهار کرد "پر فروش‌ترین کنسول سال 2018 در ایالات متحده… Nintendo Switch بود. Nintendo با آوردن Switch به بازار ریسک بزرگی را پذیرفت. مردم چیزهایی مثل این می‌گویند؛ فقط بچه‌ها با گوشی و تبلت بازی می‌کنند، گیمینگ قابل حمل دیگر وقتش گذشته و عمرش تمام شده. ولی همانطور که قبلاً هم گفته‌ام؛ هیچوقت Nintendo را دست کم نگیرید… همه‌ی ما به خاطر تلاش‌های آن‌ها بهتر می‌شویم."

سپس در ادامه‌ی سخنرانی، لیدن درمورد کنترلرهای انطباق پذیر Microsoft’s Xbox صحبت کرد که به گیمرهای دارای ناتوانی اجازه می‌دهد بازی‌هایی که متناسب با نیازهایشان ساخته شده تجربه کنند.

لیدن عنوان کرد؛ "مسئولیت بزرگ‌تر کردن چادر (گیمینگ) بر عهده‌ی ماست، ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه می‌توانند بازی کنند، اینجا پذیرای همه هستیم. باید تلاش کنیم تا بازی‌های ویدئویی قابل دسترس‌تر شوند، همانطور که Xbox با کنترلر انطباق‌پذیر خود این کار را کرد و ما نیز امتیاز این را داریم که شبیه به همین کار را با عنوان‌های نرم‌افزاری خود انجام دهیم."

Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول 2018 بود، از PlayStation 4 فراتر رفت که در بسیاری از ماه‌های سال پرفروش‌ترین کنسول بوده. کنترلر انطباق پذیر Xbox در سپتامبر منتشر شد و از طریق پیام‌های بازرگانی احساسی کننده‌ای که در Super Bowl پخش گردید نظر عموم را به خود جلب کرد.