ایمی هنیگ در DICE 2019: احساس می‌کنم قرار است انقلابی در نحوه‌ی دریافت محتویات بازی‌ها داشته باشیم

ایمی هنیگ در DICE 2019؛ "احساس می‌کنم قرار است انقلابی در نحوه‌ی دریافت محتویات بازی‌ها داشته باشیم"

به گزارش پردیس گیم و به نقل از IGN، حین گفتگویی در مراسم DICE Summit 2019 بین ایمی هنیگ (Amy Hennig) و تیم شیفر (Tim Schafer)، هنیگ درباره روایت داستان در بازی‌ها، استریمینگ، قابل دسترس بودن برای افراد بیشتر و غیره صحبت کرد.

خانم هنیگ که بیشتر به خاطر کار خود روی سری Uncharted شناخته می‌شود درباره پروژه‌ی کنسل شده Star Wars خود در Visceral Games و همچنین ایجاد روایت داستانی در بازی‌ها صحبت کرد. هنیگ اظهار کرد؛ "با اینکه همگی به این حقیقت واقف هستیم که عاشق بازی‌های داستان محوریم… این چیزهایی که با دقت نویسندگی و به آن ساختار داده شده مثل داستان‌هایی که در فیلم‌ها یا تلویزیون یا تئاتر می‌بینیم، پایان دارند و محدود هستند. ساخت اینجور بازی‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. قسمتی از این موضوع به دلیل مدل‌های تجاری و هزینه‌های توسعه می‌باشد ولی به نظرم مایه تأسف است."

پس از صحبت در این مورد، خانم هنیگ گفت که احساس می‌کند با ظهور پدیده‌ی استریمینگ تغییرات بسیاری در صنعت بازی‌های ویدئویی اتفاق خواهد افتاد. "در نقطه‌ی انتهای یک دوره هستیم.. همه‌چیز قرار است تغییر کند. نمی‌دانیم. آیا بعد از نسل فعلی، نسل دیگری از کنسول‌ها خواهیم داشت؟ قرار است همه‌چیز مثل موسیقی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی برایمان استریم شود؟ وقتی سرویس اینترنت 5G همه‌گیر شود، مثل آهنگ‌ها، فیلم‌ها و تلویزیون آن را بدون معطل کردن می‌پذیریم، به راحتی یک دکمه را فشار می‌دهید و وارد این دنیا می‌شوید. و حتی بهتر از این موضوع، بدین شکل می‌توانیم به افرادی که خود را به شکل سنتی گیمر نمی‌دانند نیز دسترسی داشته باشیم."

هنیگ ادامه داد؛ "هیجان‌زده هستم که می‌توانیم به افراد زیاد دیگری که پذیرای محتویات سرگرمی تعاملی هستند دسترسی داشته باشیم. به هرحال خیلی از آن‌ها پنهانی گیمر هستند… شبکه Netflix را تماشا می‌کنند و همزمان با iPad خود به بازی کردن می‌پردازند. خب چرا چیزی برای مردم درست نکنیم که با آن لازم نباشد این دو کار را همزمان انجام دهند؟"

"حس می‌کنم در طی 2 تا 5 سال آینده تغییرات عظیمی داشته باشیم، شاید یه خورده بیشتر، وقتی که ساخته‌هایمان خیلی بی‌دردسرتر از گذشته به دست مردم برسد. باید از حالا به فکر ساختن چیزهایی برای آن زمان باشیم."

درمورد بازی‌های داستان محور مثل The Last of Us، Uncharted و Until Dawn، هنیگ عنوان کرد؛ "این بازی‌ها به همان اندازه که قابل بازی هستند قابل نگاه کردن نیز هستند… میزان سرگرم کنندگی آن‌ها وقتی فرد دیگری در اتاق نشیمن آن‌ها را بازی می‌کند و شما فقط به تماشا می‌نشینید یکسان است. و اینطور هم نیست که بقیه‌ی افراد تماشاچیان منفعل باشند و کاری نکنند، آن‌ها مشارکت نشان می‌دهند.

و در نهایت، هنیگ گفت فکر می‌کند که صنعت گیمینگ می‌تواند و شاید باید به این دسته از مردم توجه کند. "برای تبدیل کردن افرادی که خودشان را گیمر نمی‌دانند، موانع زیادی وجود دارد: قرار است کنسول را بخرند؟… حاضر هستند 15 یا 20 بار دکمه‌ی کنترلر را فشار دهند؟… به شدت وحشت‌آور است… از لغت "بازی" فاصله می‌گیرید و به این فکر می‌کنید که چطور کاری که بلدیم انجامش دهیم برداریم و آن را برای افرادی که اگر چیزی برایشان می‌ساختیم ممکن بود نظرشان جلب شود ارائه دهیم. تا در دسترس‌تر باشد."

"افرادی که در این اتاق هستیم، یک سری تجربه‌ی به خصوص داریم، از نظر اینکه: می‌دانیم چطور داستان‌های خوب روایت کنیم و شخصیت‌ها و جهان‌های به یاد ماندنی بسازیم. می‌دانیم توسعه‌ی real-time را چطور انجام دهیم و و چطور موشن کپچر بگیریم و محصول مجازی ایجاد کنیم. و تعامل داشتن را متوجه می‌شویم. باید بدانید که تقاطع این سه واقعاً کوچک است، پس قرار است انقلابی در نحوه‌ی دریافت محتوی داشته باشیم. افراد زیادی در هالیوود هستند که الان به همین موضوع فکر می‌کنند ولی آن‌ها چیزهایی که ما می‌دانیم نمی‌دانند.

فکر می‌کنم فرصت فوق‌العاده‌ای پیش آمده تا وارد دنیایی شویم که در آن می‌شود محتویاتی که به شکلی معنا دار تعاملی هستند ولی به گونه‌ای برای افراد بسیار بیشتری که لزوماً علاقه‌ای برای به اتمام رساندن یک بازی ندارند ایجاد کنیم ."

خانم هنیگ در اوایل 2018 و به دنبال تعطیل شدن Visceral Games و انتقال بازی تک نفره‌شان به EA Vancouver از شرکت Electronic Arts جدا شد. از آن زمان، وی گفته که EA را برای کنسل کردن Star Wars ساخته‌ی Visceral سرزنش نمی‌کند. پس از ترک EA، او استودیوی خود را تأسیس نموده و در ماه آینده طی مراسم GDC جایزه‌ی Lifetime Achievement را دریافت خواهد کرد.