Darksiders III مطابق انتظارات عمل کرده است؛ این سری همچنان یک IP کلیدی برای THQ Nordic به شمار می‌رود

Darksiders 3 اواخر سال گذشته عرضه شد و نمرات متوسطی را از سوی منتقدین دریافت کرد. اگرچه بخری از بازیکنان و منتقدین از آن لذت بردند و آن را تجربه‌ای جذاب تلقی کردند اما عده‌ای هم بودند که آن را تکراری و متوسط خواندند، به دنبال این نظرات متفاوت بازی در نهایت با میانگین 69 رو به رو شد. با وجود این نمره نچندان بالا، به نظر می‌رسد فروش بازی طبق انتظارات ناشر بازی، THQ Nrodic، پیش رفته و توانسته آن‌ها را راضی کند.

THQ Nordic در آخرین گزارش مالی منتشر شده خود تایید کرد، عنوان Darksiders 3 عملکردی "همسطح انتظارات داشته" و موفق شده است برای سازنده وینی خود سود خوبی به ارمغان بیاورد. در حقیقت بازی توانسته تمامی خرج‌های توسعه و بازریابی را بازگرداند و حتی سود خوبی را برای سازندگان و ناشر به وجود آورد.

ناشر بازی در این باره توضیح داد:

"فروش خالص برای استودیو وینی ما 38 درصد افزایش داشته و به 352 میلیون کرونی رسیده است که دلیل اصلی آن Darksiders 3 می‌باشد."

در ادامه گزارشات آمده است:

"بازی در حد و اندازه انتظارات تیم مدیریتی ظاهر شده و تمامی سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های انجام شده در طول بازاریابی و توسعه را جواب داده است."

همچنین به نظر می‌رسد تیم THQ Nordic با اطمینان کامل به این فرنچایز پایبند خواهد بود و از آن حمایت می‌کند چرا که بنا بر گفته‌های خودشان این "یک IP کلیدی" برای آن‌ها به شمار می‌رود. آن‌ها در این باره توضیح دادند:

در سال 2019، محتویات اضافه متعددی برای بازی منتشر خواهد شد که آن را سرپا نگه می‌دارند. Darksiders همچنان جزو گروه IPهای کلیدی ما قرار دارد."

رئیس شرکت THQ Nordic، چندی پس از انتشار نمرات Darksiders 3 تصمیم گرفت در رابطه با نقد‎‌های مخلوط و متناقض بازی بیانیه‌ای منتشر کند. او در مصاحبه‌ای با GameIndustry International اعلام کرد:

"قولی که ما به بازیکنان دادیم این بود که عنوانی برای طرفداران این سری ارائه دهیم و من تا حد زیادی به آن افتخار می‌کنم. من به خروجی‌ای که توانستیم به شما نشان دهیم افتخار می‌کنم. به نظر من سازنده Gunfire یک بازی عالی را توسعه داد و حتی تیم نشر من در وینا به سختی بر روی ارائه آن کار کرد، از بازریابی گرفته تا سایر مواردی که پشت صحنه رخ می‌دهد."

"نشر نسخه Apocalypse نیز یک چالش بزرگ بود. افراد بسیاری برای زمانی طولانی کار کردند تا این اتفاق رخ دهد."

او در مورد نقد‌ها به سادگی گفت:

"همیشه افرادی وجود دارد که از چنین محصولی لذت نمی‌برند اما همینطور بازیکنانی هستند که از آن لذت بردند. اگر ما به قول خود پایبند باشیم و پروژه‌ای ارائه دهیم که طرفداران از آن لذت کامل را ببرند، همه چیز خوب است."

شما می‌توانید سخن آخر نقد و بررسی بازی از سوی پردیس‌گیم را در ادامه بخوانید:

"Darksiders 3، بازی خوبی است. فقط خوب است و تلاش نمی‌کند عالی باشد. به لطف سیستم جدید مبارزات، بازیکنان با ذهنیتی تازه به تجربه بازی خواهند پرداخت و این خود امری است که موجب تنوع می‌شود. داستان بازی از سطوح بسیاری برخوردار بوده و روایتی جالب دارد. شخصیت‌پردازی این نسخه به نحو احسن انجام شده و پیشرفت‌های فنی، موجب دلگرمی می‌شود. سومین نسخه از مجموعه اخرالزمانی THQ Nordic، باعث شادی دل طرفداران و سرگرمی بازیکنان عادی می‌شود."

نظر شما در این باره چیست؟