تاریخ عرضه World War Z مشخص شد

چندی پیش شرکت Saber Interactive تاریخ عرضه World War Z را اعلام کرد. با توجه به کنفرانس مطبوعاتی اخیر تیم سازنده، این عنوان جدید چند نفره co-op زامبی در تاریخ 16 آوریل(27 فروردین) برای سه پلتفرم معمول منتشر خواهد شد.

World War Z حالت‌ها و ویژگی‌های گوناگونی خواهد داشت، اولین آن‌ها حالت موج زامبی‌های ضعیف به قوی می‌باشد که چهار بازیکن باید با همکاری یکدیگر در آن‌ها پیشروی کنند. حالت دوم PvPvZ است که در آن بازیکنان در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در کنار آن زامبی‌ها نیز وجود دارند.(البته همین حالت آخر خود چندین حالت گوناگون دیگر نیز دارد)

World War Z با حالت‌های مختلفی که در ادامه می‌بینید لانچ خواهد شد:

  • Sacavenge Raid: بازیکنان با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا منابع سرتاسر نقشه را ازان خود کنند.
  • Vaccine Hunt: بازیکنان باید یک شیء را بردارند و آن را حفظ کنند تا برای تیمشان امتیاز کسب شود.
  • Swarm Deathmatch: دو تیم با یکدیگر درگیر می‌شود تا در نهایت یکی از آن‌ها از بین برود.
  • Swam Damination: تیم‌ها باید یک منطقه را تصرف و حفظ کنند تا بازی را برنده شوند.
  • King of the Hill: یک تپه را تصرف کنید و سپس آن را کنترل و حفظ کنید تا برنده مسابقه شوید.

تیم سازنده قول داده است، موتورگرافیکی اختصاصی استودیو صدها زامبی سریع و تشنه خون را همزمان پردازش خواهد کرد و مناطق مختلفی از نیویورک،موسکو،اورشلیم و … در بازی وجود خواهند داشت که تنوع را تا حد زیادی بالا می‌برند. همچنین توانایی تجربه بازی با دوستان خود را خواهید داشت و می‌توانید تا 3 نفر را به پارتی دعوت کنید. از طرفی 6 کلاس مختلف و سلاح‌ها،بمب‌ها و تله‌های مختلف نیز طراحی شده‌اند تا جذابی بازی دوچندان شود.

شایان ذکر است که کمپانی Saber Interactive فاش کرد که این عنوان در فروشگاه دیجیتالی شرکت Epic قرار خواهد گرفت. این تیم به وضوح مشخص نکرد که آیا این بازی بر روی استیم نیز ارایه خواهد شد یا صرفا به فروشگاه Epic اختصاص پیدا خواهد کرد.

مشخصات سیستم مورد نیاز برای بازی World War Z

حداقل سیستم مورد نیاز:

CPU – i5-750/i3-530/Phenon II X4-810

RAM – 8GB

OS – Windows 7 and Later

Video Card – AMD R7 240/Nvidia GT 730 2GB/Intel HD530

Storage – 20GB

سیستم پیشنهاد:

CPU – i7-3970 @ 3.5GHz

RAM – 16GB

OS – Windows 10 64-bit (DX11)

Video Card – AMD R9 280/Nvidia GTX 960

Storage – 20GB

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Wccftech، حین صحبت با GamesBeat، مدیر عامل Saber آقای متیو کارچ (Matthew Karch) مشخص کرد که به سراغ سونی رفته و پیشنهاد داده که برای Days Gone، بازی دیگری که توجه سنگینی روی گروه‌های زامبی در سیستم‌های گیم‌پلی خود دارد، یک حالت مولتی‌پلیر بسازند.

"Days Gone یک تجربه‌ی تک نفره است. یک روز، به سونی رفتم و گفتم؛ "کارتان را با Days Gone دیده‌ام. نگاه کنید ما با World War Z چه کار می‌کنیم. شاید بتوانیم در توسعه‌ی محتویات مولتی‌پلیر به شما کمک کنیم." ولی آن‌ها تمرکز زیادی داشتند و به خوبی می‌دانستند که بازی لازم است چه چیزی از آب در بیاید.

وقتی خبر ساخته شدن Days Gone را شنیدیم خودمان درحال توسعه‌ی War Z بودیم. البته وقتی فهمیدیم که سونی قرار است مخارج زیادی را صرف بازاریابی عظیمی برای عنوانی که تمرکز آن روی گروه‌های بزرگ زامبی است بکند یک آه حسرت عمیق کشیدیم. تا حدی باعث شد ته دلمان خالی شود. ولی فکر میکنم، از آن زمان تمرکزشان به جای بودن روی آن گروه‌ها، بیشتر روی عناصر داستانی قرار گرفته. نمیدانم از تله جَستیم یا نه ولی برای هر دو بازی، بازار مختص به خود وجود دارد.

امیدوارم بازی فروش خوبی داشته باشد. به نظر من که جالب می‌آید. مورد دیگر درباره‌ی Days Gone این است که مردم همیشه راجبش حرف می‌زنند ولی بیاید فراموش نکنیم که قرار است فقط روی PlayStation منتشر شود. ما روی PlayStation، Xbox و PC حضور داریم و تمرکزمان روی بخش مولتی‌پلیر است. به نظرم این دو بازی به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. هنوز بازی آن‌ها را انجام ندادم، پس نمیتوانم آن را برایتان توصیف کنم ولی وقتی فرصتش پیش بیاید تجربه‌ش می‌کنم."

نظر شما در این باره چیست؟