Bioware: کارمان با Mass Effect تمام نشده است

Bioware: کارمان با Mass Effect تمام نشده است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از وب سایت Pcgamer، مایک دارا (Mike Darrah)، تهیه کنند‌ه‌ی بازی Anthem و کیسی هادسون (Casey Hudson) از مدیران Bioware در گفت و گویی اظهار کردند که Bioware همچنان به دنبال توسعه‌ و احیای سری Mass Effect بعد از نمایش ضعیفی که آخرین نسخه آن یعنی Mass Effect Andromeda در سال 2017 داشت، هستند. آن‌ها به دنبال این هستند تا اعتماد از دست رفته‌ی ظرفداران این سری بعد از عرضه‌ی Mass Effect Andromeda را دوباره به دست بیاورند.

دارا گفت:"قطعا ما کارمان با Mass Effect تمام نشده است. داستان‌ها و روایت‌های زیادی برای تعریف کردن وجود دارد. ما می‌توانیم از موضوعاتی که در Mass Effect Andromeda به آن‌ها پرداخته نشده بود، استفاده کنیم و یا از بازی‌های قبلی استودیو مانند Mass Effect 3 کمک بگیریم. همچنان فضاهای جالبی برای کشف کردن و گشتن در آن وجود دارد."

همجنین هادسون در این رابطه عنوان کرد که :"در ذهن من همچنان این سری زنده است. من فکر می‌کنم که زمان همه چیز را به خوبی مشخص می‌کند. فقط باید هر چه سریعتر بتوانیم بازگشتی را داشته باشیم."

به نظر می‌رسد با توجه به این که Bioware بازی Anthem را به تازگی عرضه کرده و همچنین در حال ساخت بازی جدیدی از سری Dragon Age است، به این زودی‌ها خبری از نسخه جدید این سری منتشر نخواهد شد و طرفداران این سری همچنان باید منتظر خبری از این سری بمانند.

در برخی از گزارشاتی که منتشر شده، برخی از مشکلاتی که که در Mass Effect Andromeda مشاهده شده، مربوط به موتوری که بازی با آن ساخته شده بود یعنی Frostbite مربوط بوده است. Bioware برخی از سیستم‌های خود را برای بازی‌هایی که در آینده در سبک RPG قرار است بسازد، به روزرسانی کرده است. به عنوان مثال سیسنم کپچر جدیدی را به وجود آوردند و در بازی Anthem از آن استفاده کردند. Mass Effect Andromeda نیز در روند توسعه خود چندین بار از نو ساخته شد و تغییرات زیادی از از زمان شروع به ساخت بازی تا انتشار آن در بازی ایجاد شد و در نهایت نیز بازی که ما آن را تجربه کردیم حاصل 18 ماه توسعه بود.

تصور این که Mass Effect بعدی با پیشرفت تکنولوژی و احتمالا نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهد بود برای طرفداران این سری بسیار هیجان انگیز است. Mass Effect قطعا یکی از بهترین سری‌های تاریخ گیم بوده است و شایسته‌ی این است که یک شانس دیگر به این سری بعد از Andromeda داده شود.