یکی از ایالت‌های آمریکا قصد دارد از بازی‌های با درجه سنی بزرگسال و خشن مالیات بگیرد

به نظر می‌رسد ایالت پنسیلوانیا آمریکا تلاش می‌کند تا با قانونی جدید از بازی‌های ویدیویی با درجه سنی M یا "فقط برای بزرگسال" مالیات دریافت کند. بله این قضیه حقیقت دارد، به این قانون بدان معنا است که بازیکنان پنسیلوانیایی باید پول بیشتری برای خرید بازی‌های بزرگسال پرداخت کنند.

سال گذشته یک لایحه ارائه شد که طبق آن باید مالیات اضافه 10 درصدی برای بازی‌های بزرگسالانه یا همان بازی‌های با درجه سنی M اعمال شود.(البته خرید‌های دیجیتالی را شامل نمی‌شود) بنابراین اگر یک بازی بزرگسالانه تا به این لحظه 60 دلار قیمت داشت پس از این قانون قیمت آن 66 دلار می‌شود.

سال گذشته که این لایحه ارائه شد خیلی زود در کمیته از بین رفت اما دوباره چنین موضوعی مطرح شده است. در حال حاضر نیز این لایحه در نوبت قرار دارد تا دوباره مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. قرار است مالیات اضافه صرف حفاظت بخش دیجیتالی یا امنیتی مدرسه‌ها شود.

انجمن ESA (انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی) با این موضوع مقابله و مخالفت کرد و جواب آن را در قالب بیانیه‌ای به GamesInfustry.biz اینگونه داد:

"لایحه پنسیلوانیا نقض قانون اساسی آمریکا است، قاضی دادگاه قبلی چنین چیزی را واضح بیان کرد. اگر دوباره نیز چنین موضوعی مطرح شود باز هم با مخالفت و شکست مواجه خواهد شد. سیستم‌ها و افراد مختلفی از جمله دانشمندان،حرفه‌ای‌های پزشکی،آژانس‌های دولتی و سیستم رده‌بندی سنی آمریکا و … اطمینان حاصل کردند که با وجود ابزارهای کنترل والدین بازی‌های ویدیویی هیچ خشونتی را در افراد ایجاد نمی‌کند."

به گزارش پردیس‌گیم، دانشگاه بریتانیایی "یورک" مدتی می‌شود که بر روی ارتباط خشونت و بازی‌های ویدیویی تحقیقی جامع انجام می‌دهد که شامل دو آزمایش مختلف می‌شود. حدود 3000 نفر داوطلب در این آزمایش حضور داشتند، برای همین این یکی از بزرگ‌ترین آزمایشات در زمینه بازی‌های ویدیویی می‌باشد.

نتیجه آزمایش نشان داد هیچ مدرکی وجود ندارد که از موضوع خشونت بر گرفته از بازی‌ها حمایت کند. اگرچه برخی از افراد در مسابقه‌های آنلاین کمی عصبانی می‌شوند اما به طور کلی میزان خشونت ناشی از این بازی‌ها بسیار تا بسیار کم است.

در جریان این تحقیقات و در نتیجه اعلام شد که بیشتر حوادث ناگواری که در محیط اطراف ما و در رابطه بازی‌های ویدیویی رخ می‌دهد علتش بد بودن آن شخص است و نه این بازی‌ها.

البته باید بدانید که این آزمایشات به وسیله‌ بازی‌های آسان و درجه سنی پایین نبوده است. در این آزمایشات افراد داوطلب عناوینی را تجربه می‌کردند که در آن بیشترین میزان کشتار و خشونت رخ بدهد، حال چه آن‌ها بازیکنی حرفه‌ای بودند و یا آماتور در هر صورت هفته‌ای حداقل یکبار به بازی کردن می‌پرداختند. اما مطمئن باشید از آن ‌جایی که اتهامات به این صنعت خلاق ادامه دارد این آخرین آزمایش نخواهد بود.

نظر شما در این باره چیست؟