نبرد وینترفل؛ خونین‌ترین و بزرگ‌ترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» [قسمت اول]

اخطار اسپویل: در این مطلب قصد داریم در مورد نبرد موسوم به «نبرد وینترفل» (The Battle of Winterfell) صحبت کنیم که بزرگ ترین نبرد سریال «بازی تاج و تخت» و فصل هشتم و پایانی آن خواهد بود. ناگزیر لازم است که برخی از ماجراهای فصل پایانی این سریال بازگو شود که پیشاپیش به خاطر اسپویل کردن جزییاتی از داستان از شما خواننده گرامی عذرخواهی می کنیم.

تنها ۱۰ هفته دیگر تا پخش اولین اپیزود از فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) باقی مانده و در حالی که طرفداران این سریال تاریخی-فانتزی از همین حالا خود را برای سوگواری پس از پایان فصل ۶ اپیزودی پایانی آماده می کنند، از تئوری پردازی و گمانه زنی در مورد اتفاقاتی که در فصل هشتم سریال رخ خواهد داد نیز غافل نمانده اند. صحبت های بسیاری که از جانب بازیگران و سازندگان سریال شده، نقش مهمی در این تئوری پردازی ها داشته اند به نحوی که همه می دانند فصل پایانی «بازی تاج و تخت» بزرگ ترین و شوکه کننده ترین و البته هیجان انگیز ترین فصل سریال خواهد بود که پایانی «تلخ و شیرین» خواهد داشت. هر یک از ۶ اپیزود این فصل خود به اندازه یک فیلم مستقل طول داشته و هیجان انگیز و کامل خواهند بود و لحظات و سکانس های خیره کننده ای در این فصل رخ خواهد داد که طرفداران سریال سال هاست برای تماشای آن ها لحظه شماری می کنند.

بازی تاج و تخت

برای مثال در کینگز لندینگ نبردی بسیار سخت در پیش است که شاید پایان کار سرسی لنیستر در آن رقم بخورد و البته رویارویی برادران کلیگین که از آن با عنوان «Cleganebowl» یاد می شود نیز دور از ذهن نخواهد بود. اگر چه فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» حاوی نبردها و درگیری های تن به تن و مرگبار بسیاری خواهد بود اما دست اندرکاران سریال تایید کرده اند که بزرگ ترین نبرد داستان در شمال رخ داده و «نبرد وینترفل» نام دارد که در مقایسه با اولین نبردی که در این منطقه رخ داده بسیار بزرگ تر، خونین تر و شوکه کننده تر خواهد بود. در فصل هشتم، داستان سریال از کتاب های جرج آر آر مارتین پیشی می گیرد و به همین دلیل است که هنوز کسی از اتفاقاتی که در این نبرد رخ می دهد خبر ندارد. اما به لطف چندین مورد درز اطلاعات، گزارش های رسمی و دیگر جزییاتی که از جانب سازندگان و بازیگران مطرح شده، به نظر می رسد که در مورد اتفاقاتی که در این نبرد رخ خواهند داد نیز حدس هایی می توانیم بزنیم.

بزرگ ترین نبرد سریال

بازی تاج و تخت

نه تنها وقوع «نبرد وینترفل» در فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» تایید شده بلکه گفته شده که این نبرد بزرگ ترین نبردی است که در کل سریال رخ داده و به احتمال فراوان یک اپیزود کامل بیش از یک ساعته از فصل پایانی سریال را به خود اختصاص خواهد داد. فیلم برداری صحنه های این نبرد بیش از ۵۵ روز به طول انجامیده که بی سابقه بوده است به نحوی که بازیگران سریال تجربه ای متفاوت را در طی این مدت در هوای سرد طی کرده و به گفته آن ها سخت ترین دوره بازی شان در این سریال بوده است. این ۵۵ شب سرد شامل صدها نفر سیاهی لشکر بوده و علاوه بر سکانس هایی که در فضای باز فیلمبرداری شده، سکانس های متعددی دیگری در فضای بسته گرفته شده اند.

برای درک بهتر بزرگی این نبرد باید بدانید که فیلم برداری سکانس های نبرد خاطره انگیز حرامزاده ها (Battle of the Bastards) تنها ۲۵ روز به طول انجامید. همچنین دیوید بنیوف گفته است که این نبرد بزرگ ترین نبرد سریال بوده و در مورد حمله ارتش پادشاه مردگان به وینترفل و شمال قلمرو کینگز لندینگ خواهد بود و از زمان آغاز سریال، سازندگان برای آن برنامه ریزی کرده اند. این نبرد شامل تلاش های چندین شخصیت اصلی داستان برای زنده ماندن خواهد بود و با توجه به تعدد شخصیت های باقیمانده در داستان، انتظار می رود که در این نبرد شاهد مرگ برخی از شخصیت های اصلی و دوست داشتنی سریال باشیم. پیتر دینکلیج، بازیگر نقش تیریون لنیستر، کوتوله دوست داشتنی نیز این نبرد را خونین و بیرحمانه دانسته و باعث خواهد شد که نبرد حرامزاده ها برایتان تنها به یک «پارک سرگرمی» شبیه باشد.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین و بی رحم ترین خاندان‌های داستان سریال «بازی تاج و تخت» کدامند؟

بازگشت کارگردان اپیزود «نبرد حرامزاده ها»

بازی تاج و تخت

نبرده حرامزاده ها، تا به اینجای سریال «بازی تاج و تخت»، بزرگ ترین سکانس درگیری و نبرد در سریال و بدون شک یکی از جذاب ترین و نفسگیرترین آن ها بوده است. این اپیزود توسط میگل ساپوشنیک کارگردانی شده که کارگردانی اپیزود نبرد وینترفل را نیز بر عهده خواهد داشت. اگر چه او اپیزودهای بیاد ماندنی دیگری در این سریال مانند اپیزود «بادهای زمستان» (The Winds Of Winter) که نبردی در آن ها دیده نمی شد را کارگردانی کرده اما تجربه موفق ساخت اپیزود نبرد حرامزاده ها بدین معنی است که نبرد وینترفل نیز یک اپیزود فراموش نشدنی و هیجان انگیز از آب در خواهد آمد.

نبرد وینترفل در اپیزود سوم یا پنجم

بازی تاج و تخت

از آنجایی که می دانیم چه کسی اپیزود نبرد وینترفل را کارگردانی می کند، می توانیم با اطمینان بگوییم که این نبرد در اپیزود سوم یا پنجم رخ خواهد داد. در واقع ساپوشنیک تنها این دو اپیزود را از فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» کارگردانی می کند و بدین ترتیب یکی از این دو اپیزود حاوی نبرد وینترفل خواهد بود. دیوید نوتر کارگردانی اپیزودهای اول، دوم و چهارم را بر عهده داشته و اپیزود پایانی نیز توسط دیوید بنیوف و دن ویز، خالقان سریال کارگردانی می شود. اینکه با اطمینان بگوییم نبرد وینترفل در کدام یک از اپیزودها رخ می دهد کار بسیار سختی است.

از آنجایی که فصل هفتم با نابودی بخشی از دیوار بزرگ توسط ارتش وایت واکرها به پایان رسید، می توان گفت که آن ها خیلی زود به وینترفل خواهند رسید که این موضوع می تواند باعث رقم خوردن نبرد وینترفل در اپیزود سوم شود. از طرف دیگر، از آنجایی که این نبرد شاکله اصلی فصل هشتم را تشکیل داده و کلیت داستان و هیجان فصل پایانی به آن مربوط می شود، امکان دارد که کمی دیرتر شاهد این نبرد باشیم تا جذابیت سریال تا اپیزودهای آخر آن حفظ شود. بدین ترتیب می توان گفت که شاید ۴ اپیزود ابتدایی فصل پایانی شرایط را برای این نبرد فراهم ساخته و پس از رخ دادن نبرد وینترفل در اپیزود پنجم، در اپیزود ششم و پایانی نیز ماجراهای پس از پایان نبرد به تصویر کشیده شوند.

آتش گرفتن قلعه وینترفل

بازی تاج و تخت

حالا که در مورد بزرگی نبرد وینترفل، کارگردان آن و اپیزود مربوط به آن صحبت کردیم، نوبت به اتفاقاتی می رسد که در این نبرد رخ خواهد داد. یکی از اتفاقاتی که وقوع آن تایید شده این است که در قلعه وینترفل آتش سوزی بزرگی رخ خواهد داد. تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از پشت صحنه و لوکیشن فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» نشان می دهد که قلعه وینترفل به آتش کشیده می شود و تغییراتی که پس از این آتش سوزی در پشت صحنه دیده شده بر این تاکید دارد که چنین آتش سوزی در جریان نبرد وینترفل رخ خواهد داد. جالب این که برای فصل هشتم سریال یک قلعه در ابعاد واقعی ساخته شده و از جلوه های ویژه استفاده نشده زیرا سازندگان فصل هشتم می خواهند تا جایی که امکان دارد آتش سوزی قلعه واقعی به نظر برسد.

اما این پایان قلعه وینترفل نخواهد بود زیرا اگر چه این قلعه در جریان نبرد وینترفل به آتش کشیده می شود اما شواهدی وجود دارد که این آتش سوزی باعث از بین رفتن قلعه وینترفل نخواهد شد. در واقع بعد از فیلم برداری سکانس های مربوط به آتش سوزی نیز فیلم برداری در این قلعه ادامه داشته است که نشان می دهد وینترفل از این آتش سوزی جان سالم به در می برد. اگر این موضوع صحت داشته باشد پس باید انتظار داشت که نبرد وینترفل در اپیزود سوم رخ دهد و سکانس های بیشتری در وینترفل پس از حمله وایت واکرها رخ دهد. اما محتمل ترین سناریو این است که برخی از ساکنان قلعه وینترفل از آتش سوزی و نبرد وینترفل جان سالم به در برده و در اپیزود پایانی شاهد بازسازی قصر توسط بازماندگان خاندان استارک (اگر کسی از آن ها زنده بماند) باشیم.

جیمی لنیستر و برین اهل تارث در وینترفل

بازی تاج و تخت

حضور برخی از شخصیت های اصلی سریال «بازی تاج و تخت» در نبرد وینترفل قطعی است؛ برای مثال جان اسنو، دینریس تارگرین، وایت واکرها و هر کسی که از حمله آن ها به کاسل بلک (قلعه سیاه) که در روی دیوار قرار داشت زنده مانده باشد. اما در این نبرد شخصیت های دیگری نیز حضور دارند که شاید انتظارش را نداشتید، از جمله جیمی لنیستر و برین اهل تارث. البته حضور برین چندان غیرمنتظره نیست اما دوستداران رابطه برین و جیمی از این که بفهمند آن ها نیز در حال سفر به شمال و پیوستن به ارتش جان اسنو هستند خواهند ترسید.

این موضوع را می توان به چندین دلیل تایید کرد: یکی این که نیکولای کاستر والدائو که نقش جیمی لنیستر را بازی می کند گفته است که برای فصل پایانی موهایش را بلندتر خواهد کرد زیرا او یک «سفر طولانی» را در فصل هشتم تجربه خواهد کرد که می تواند اشاره به سفر به شمال باشد. دوم این که وی همکاری خود در فصل پایانی «بازی تاج و تخت» با لیام کانینگام (سِر داووس سی وورث) را تایید کرده که اکنون در کنار جان اسنو در راه وینترفل است. چه قصد جیمی از سفر به شمال، شرکت در نبرد وینترفل باشد و چه هدف دیگری از سفر به قلمرو استارک ها داشته باشد، وی را در قصر وینترفل خواهیم دید.

بیشتر بخوانید: نکات جالب تریلر فصل هشتم «بازی تاج و تخت»؛ از پَر مرموز تا رازهای استارک ها

نوشته نبرد وینترفل؛ خونین‌ترین و بزرگ‌ترین نبرد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» [قسمت اول] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.