نویسنده سری Metro از طرفداران می‌خواهد بخاطر انحصاری شدن زمانی Exodus بر روی Epic Store به سازندگان خیانت نکنند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، "دیمیتری گلوخوسکی"، نویسنده سری کتاب‌های Metro و طراح روایت Metro Exodus، از طرفداران خواست بخاطر موضوع انحصاری شدن زمانی نسخه PC بر روی Epic Store به سازندگان بازی خیانت نکنند. این نویسنده در پست اخیر اینستاگرام خود، در رابطه با موضوع انحصاری زمانی شدن نسخه PC بازی بر روی Epic Store همدردی کرد.

او در این مورد گفت:

"من در مورد افرادی از شما طرفداران که انتظار عرضه بازی بر روی Steam را داشتید و بابت این حرکت ناشر بسیار متاسفم. من درک می‌کنم که ناشر به طور کامل و منحصر به فردی به این بازی‌ها بودجه اختصاص می‌دهد، بنابراین در رابطه با صحیح بودن برخی جنبه‌های این تصمیم به آن‌ها اعتماد دارم."

"باز باید به این نکته اشاره کنم، ما همه بسیار متاسفیم که به شما آسیب رساندیم. ما فقط امید داریم شما به ما خیانت نکنید، همانطور که ما همیشه به شما وفاداریم و داستان و کیفیت غیر قابل انتظاری به شما ارائه می‌دهیم."

به دنبال بیانیه‌ی Metro Exodus، استیم صفحه‌ی فروش بازی را به روز رسانی کرده و بیانیه‌ای را نیز همراه با آن ارسال نموده. این بیانیه علاوه‌بر اینکه به افرادی که قبلاً بازی را از اسیتم پیش خرید کرده‌اند اطمینان می‌دهد که محصول خود را دریافت خواهند کرد درباره‌ی این حرکت نیز نظراتی داده.

پیغام استیم به نظر از روی درماندگی است، اگرچه به این حرف اشاره دارد که بعد از این همه مدت حضور در صفحه فروشگاه، تصمیم انحصاری کردن آن "برای مشتریان استیم منصفانه نیست". علاوه بر این، استیم به خاطر دیر منتقل کردن این خبر معذرت‌خواهی کرده، چرا که Deep Silver نیز اخیراً آن‌ها را از تصمیم خود مطلع نموده.

پیغام کامل استیم درمورد نقل مکان Metro Exodus به Epic Games Store را در ادامه مشاهده می‌کنید:

"به نظر ما تصمیم حذف کردن این بازی برای مشتریان استیم غیرمنصفانه است، به خصوص بعد از این همه مدت که در وضعیت پیش‌فروش قرار داشته. از کاربران استیمی که انتظار داشتند بازی در 26 بهمن منتشر شود عذرخواهی می‌کنیم ولی به تازگی از این تصمیم مطلع شدیم و زمان محدودی داشتیم که همه را از آن با خبر کنیم."

به دنبال حرکت غیر منتظره Koch Media، بازیکنان و طرفداران مختلف با نقدهای منفی و از روی عصبانیت خود به سراغ صفحه بازی بر روی استیم رفتند. پایان قضیه اینجا نبود بلکه یکی از سازندگان به طور ناشناس در این رابطه اظهار نظر کرد. در انجمن Gameru احساس خود بابت این موقعیت اخیر را به اشتراک گذاشته است.

این شخص با نام مستعار "scynet" اعتراف کرد اعلام قرارداد انحصاری زمانی با Epic Games در کمتر از یک ماه به انتشار بازی، تصمیمی ناگهانی بود و می‌تواند باعث ناراحتی برخی بازیکنان شود. scynet همچنین گفت در صورت وجود یا عدم وجود این قرارداد، افرادی که نسخه پایرت (Pirate یا کرک شده) را تهیه می‌کنند، برای‌شان چنین تصمیمی فرق خاصی ندارد و این دست از بازیکنان در لیست اهداف استودیو جای نمی‌گیرند. او در ادامه اعلام کرد اگر بازی فروش خوبی بر روی PC نداشته باشد در آینده شاهد انتشار نسخه‌های بعدی بر روی pc نخواهیم بود که البته چنین موضوعی توسط 4A Games رد شد.

طبق بیانیه رسمی Deep Silver و 4A Games و همان‌طور که ما هم در خبر خود ذکر کردیم، نظر این کارمند نشان‌دهنده طرز دید و فکر استودیو سازنده برای آینده فرانچایز Metro نیست. سازندگان همچنین مجددا تایید نمودند تصمیم انحصاری زمانی کردن نسخه PC در فروشگاه Epic، فقط توسط Koch Media / Deep Silver گرفته شده است.

Deep Silver و 4A Games اعلام کردند آن‌ها قصد ادامه این فرانچایز را دارند و نسخه PC همیشه در قلب برنامه‌های آن‌ها خواهد بود.

بازی Metro Exodus در تاریخ 16 فوریه (26 بهمن) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.