کاهش ارزش سهام شرکت Sony به دلیل کند شدن رشد فروش PS4

کاهش ارزش سهام سرکت Sony به دلیل کند شدن رشد قروش PS4

PS4 موفق به فروش 5 میلیون واحدی در طول تعطیلات شد که مجموع واحدهای ارسالی این کنسول به فروشگاه‌ها را به عدد فوق‌العاده‌ی 94 میلیون می‌رساند. حال در سال 2019 این کنسول به دنبال 100 میلیونی شدن می‌باشد؛ و به احتمال خیلی زیاد زودتر از Wii و PS2 به باشگاه صد میلیونی‌ها می‌پیوندد. تقریبا همه موافق هستند که PS4 یک موفقیت عظیم می‌باشد اما مشکل این است که رشد فروش این کنسول به قدر کافی سریع نیست و این موضوع، سرمایه‌گذاران Sony را نگران کرده است. واکنش این افراد باعث سقوط 8.1 درصدی سهام این شرکت شده که بیشترین آمار کاهش از سال 2015 می‌باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameinformer، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از انتشار گزارش سه ماهه‌ی چهارم سال مالی 2018 شرکت Sony، سرمایه‌گذاران در مورد کسریِ فروش برنامه‌ریزی شده‌ی Ps4 برای 2019 نگران شده‌اند. هر چند بخش موبایل این شرکت به نام Xperia مورد انتقاد سرمایه‌گذاران قرار گرفته است اما به نظر، بخش Game برای آن‌ها مهم‌تر می‌باشد. البته Sony هنوز برنامه‌های خود برای 2019 را به طور کامل اعلام نکرده است؛ بازی‌های مهم و انحصاری PS4 مانند The Last of Us Part 2، Ghost of Tsushima و Death Stranding تاریخ انتشار مشخصی ندارند.

حتی اگر 18 میلیون واحد PS4 مجددا در امسال به فروش برود، سرمایه‌گذاران هنوز بازیِ انحصاری بزرگی که باعث رشد فروش کنسول شود را برای سال 2019 نمی‌بینند. البته Sony به دلیل عدم حضور در رویداد E3 2019 ممکن است در طی فصل تابستان یا پائیز با برگزاری یک کنفرانس و رونمایی از تاریخ انتشار پروژه‌های انحصاری خود، شرایط را تغییر دهد.

با وجود این کاهش در فروش اما PS4 با اختلاف کم نسبت به NINTENDO SWITCH پرفروش ترین کنسول 2018 شد. روز گذشته تحلیلگر صنعت گیم آقای "امیر انورده"(Amir Anvardeh) اعلام کرد که کنسول PS5 تا قبل از ماه مارچ 2020 (اسفند 1398) عرضه خواهد شد.