تحلیلگر: PS5 تا قبل از ماه مارس 2020 منتشر خواهد شد

تحلیلگر: PS5 تا قبل از ماه مارچ 2020 منتشر خواهد شد

جدیدترین گزارش مالی شرکت Sony مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال مالی 2018 به تازگی منتشر شد که جزئیات آن را در اینجا میتوانید مطالعه کنید. به گزارش پردیس‌گیم، حال تحلیلگر صنعت گیم آقای "امیر انورده"(Amir Anvardeh) طی مصاحبه‌ای با Bloomberg، گفته است که کاهش فروش PS4 در ربع چهارم سال مالی 2018 می‌تواند منجر به جلو افتادن زمان انتشار PS5 شود:

" ما معتقدیم که رشد آهسته و کند در بخش Game شرکت Sony، نشان دهنده‌ی عرضه‌ی PS5 در سال مالی بعد و هزینه‌های آتی یک پلتفرم جدید می‌باشد. "

اگر این جمله درست باشد به این معنی است که کنسول نسل نهمی Sony تا قبل از مارس 2020 (اسفند 1398) در دسترس قرار خواهد گرفت. این شرکت قبلا کار بر روی کنسول نسل بعدی خود را تایید کرده بود اما هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. یکی دیگر از شایعاتی که به عرضه‌ی PS5 تا قبل از 2020 اشاره می‌کند، لیست عناوین شغلی موردنیاز استودیوی Infinity Ward بود که در توضیحِ آن جمله‌ی "برای کار بر روی پروژه‌ای هیجان انگیز، معرفی نشده و نسل بعدی به بااستعدادترین افراد صنعت بازی‌ بپیوندید" به چشم می‌خورد.

Infinity Ward تا به حال تنها برخی از نسخه‌های فرنچایز Call of Duty را توسعه داده است و نسخه‌ی بعدیِ این سری بازی نیز توسط این استودیو در حال ساخت می‌باشد. با توجه به عرضه‌ی Call of Duty جدید در پائیز سال 2019، برخی عقیده دارند که PS5 نیز در این زمان یا کمی بعد از آن عرضه خواهد شد؛ وگرنه چرا این استودیو باید از عبارت "نسل بعدی" استفاده کند؟

سوال جالبی است اما 2019 کمی زود به نظر می‌رسد خصوصا به این خاطر که مهم‌ترین عناوین انحصاریِ پلتفرم PS4 نظیر The Last of Us Part 2 ،Ghost pf Tsushima و Death Stranding تاریخ انتشار مشخصی ندارند.