Microsoft قصد دارد Xbox Live را با برنامه جدید خود تا Switch ،IOS و Android گسترش دهد

XDK

Microsoft یکی از حامیان و مدافعان قدرت‌مند کراس پلتفرم طی سال گذشته و پیش از آن بوده و بالاخره توانستند تا چندی پیش Sony را برای این قابلیت در عناوینی مثل Fortnite و Rocket League قانع کنند. آن‌ها در این وضعیت توانستند همکاری غیر منتظره‌ای هم با Nintendo داشته باشند. چند ماه گذشته بود که فیل اسپنسر و رجی فیلس ایم (Reggie Fils-Aimé) از موضع‌گیری Sony انتقاد کردند.

همان‌طور که گفتیم، Sony در حال حاضر اجازه قابلیت کراس پلتفرم را از طریق بتا برای همان دو بازی صادر کرده است. هنوز مشخص نیست چه زمانی شبکه آنلاین PlayStation بخواهد با Xbox Live در تمام عناوین چندنفره همکاری کند اما در عین حال، Microsoft بیکار ننشسته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، شرکت Microsoft در کنفرانس آینده GDC 2019 قصد معرفی برنامه جدید کراس پلتفرم به نام کیت توسعه نرم‌افزار Xbox (به انگلیسی XDK یا Xbox Software Development Kit) را دارد که تمام پلتفرم‌‌‌‌‌‌های آزاد کراس پلتفرم را کنار یکدیگر جمع می‌کند: Xbox One و PC و Nintendo Switch در کنار Android و IOS.

هدف این است که Microsoft به آن بازار دو میلیارد بازیکن برسد و همچنین این کار با کمک Project xCloud در اواخر سال 2019 و قابلیت استریم ابری بازی‌ها انجام می‌شود. جفری شی (مدیر برنامه اصلی تیم Xbox در Microsoft) و رمزی کَدر (مهندس نرم‌افزار تیم Xbox در Microsoft)، در GDC 2019 از XDK رونمایی خواهند کرد:

"Xbox Live یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین جامعه بازی‌ها در کره زمین است و دهه‌ها تجربه در ارائه خدمات مدیریتی بازی به سازندگان را دارد که زمان و تمام ویژگی‌های اجتماعی و سرگرم کننده مورد علاقه بازیکنان را فراهم می‌کند.

حال قرار است Xbox Live بسیار بزرگ‌تر شود. Xbox Live می‌خواهد با انتشار کراس پلتفرم جدید XDK از 400 میلیون دستگاه‌های بازی و دست‌یابی به بیش از 68 میلیون کاربر فعال، به بالای 2 میلیارد دستگاه برود.

برای اولین بار می‌توانید این قابلیت را که بازیکنان IOS ،Andorid و Switch را در کنار Xbox و هر عنوانی که در فروشگاه ویندوز Microsoft موجود است را به هم متصل می‌کند، در GDC 2019 ببینید.

مزایا:

-بازیکنان Xbox Live در Xbox و PC بسیار مشغول و سرگرم هستند اما حالا می‌توانند تاریخچه دست‌یابی‌های گیمینگ خود، لیست دوستان، باشگاه‌ها و مواردی بیشتر را با خود تقریبا در تمام صفحه‌ها داشته باشند.
-این کار باعث می‌شود سازندگانی که می‌خواهند جامعه خود با آزادی بیشتری در پلتفرم‌های مختلف کارهای خود را ترکیب کنند، مانعی نداشته باشند. با ترکیب خدمات گیمینگ PlayFab، این به معنای کار کمتر برای توسعه‌دهندگان و تمرکز بیشتر در سرگرم‌ کننده کردن بازی‌هاست."

نظر شما در رابطه با این کار چیست؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید. آیا Microsoft می‌تواند از طریق این قابلیت و استریم ابری خود به بیش از 2 میلیارد دستگاه دسترسی داشته باشد؟