مقایسه‌ی عملکرد Resident Evil 2 Remake بر روی PS4، Xbox One و کنسول‌های میان نسلی

RESIDENT EVIL 2

Resident Evil 2 Remake بازسازی عنوانی در سبک وحشت/بقا است که در سال 1998 منتشر شده بود. این بازی به نوعی هم حس نوستالژیک دارد و هم تجربه‌ای جدید مجسوب می‌شود. این بازسازی تنها یک ریمستر ساده نبوده و نه تنها گرافیک بلکه انیمیشن‌ها، صداگذاری و تقریبا تمام جنبه‌های بازی آپگرید شده و درخور نسل هشتم می‌باشند. هم‌چنین زاویه‌ی دوربین نیز از حالت کلاسیک نسخه‌ی اصلی به دوربین روی شانه (مانند زاویه‌ی دوربین Resident Evil 4) تغییر کرده است. این عنوان از لحاظ امتیازات وبسایت‌های مختلف بسیار موفق عمل کرد و توانست از 76 نقد میانگین 91 را کسب کند؛ از این تعداد نقد 75 عدد مثبت و تنها یک نقد منفی می‌باشد. از لحظ تجاری نیز توانست سود زیادی را نصیب شرکت سازنده یعنی Capcom کند تا جایی که RESIDENT EVIL 2 REMAKE ظرف دو روز به پرفروش‌ترین بازی فیزیکی ماه ژانویه در بریتانیا تبدیل شد.

به گزارش پردیس‌گیم، وبسایت Digital Foundry که بخاطر مقایسه‌ی عملکرد فنی بازی‌ها(گرافیک، نرخ فریم و…) بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته‌ می‌شود، با انتشار ویدئویی به مقایسه‌ی Resident Evil 2 Remake بر روی کنسول‌های پایه(Xbox One و PS4) و میان نسلی(Ps4 Pro و Xbox One X) پرداخته است. طبق این ویدئو کنسول‌های پایه یعنی Ps4 و Xbox One با رزولوشن (Full HD(1920X1080 این عنوان را پردازش می‌کنند؛ در حالی که بازی بر روی PS4 Pro و Xbox One X با رزولوشن 2880×1620(که 25 درصد کمتر از 4K است) اجرا می‌شود. هم‌چنین از طریق جدول زیر می‌توانید نرخ فریم این بازی بر روی هر پلتفرم را مشاهده کنید.

Xbox One PS4 PS4 Pro Xbox One X
40.7 47.6 58.3 59.3 میانگین نرخ فریم
28 30 44 49 پایین ترین نرخ فریم

در مجموع Xbox One X بهترین و Xbox One ضعیف‌ترین عملکرد را دارند. در قسمت زیر می‌توانید این ویدئو را تماشا یا دانلود کنید.

دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

هم‌چنین شما می‌توانید ویدئویی جالب از انیمیشن‌های صورت این عنوان را از اینجا تماشا کنید. Resident Evil 2 Remake هم‌اکنون برای پلتفرم‌های PS4، Xbox One و PC در دسترس است.