تیم سویینی از سیاست‌های اخیر Epic Games Store دفاع می‌کند

Epic Games از سیاست‌های اخیر فروشگاه این شرکت دفاع می‌کند

همان‌طور که می‌دانید، یکی از داغ‌ترین بحث‌های موجود در جهان گیم رقابت به وجود آمده بین دو فروشگاه‌های مخصوص PC یعنی استیم و فروشگاه Epic Games است. به دنبال انحصاری شدن برخی از عناوین از جمله Metro Exudos برای این فروشگاه، تعدادی زیادی از گیمر‌ها به روش‌های مختلف نارضایتی خود را از این شرایط نشان دادند، این در حالی است که عده‌ای دیگر اعتقاد دارند چنین رقابتی می‌تواند سرانجام با بالا بردن سطح کیفی خدمات فروشگاه‌ها به نفع گیمرها تمام شود. وقت آن است که سرانجام بازخورد خود مسئولین Epic Games به اتفاقات اخیر را شاهد باشیم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، "تیم سویینی" که به دلیل تاسیس Epic Games و خلق Unreal Engine از جمله شخصیت‌های افسانه‌ای دنیای بازی محسوب می‌شود، به تازگی نظر خود را در رابطه با جنجال‌هایی که به دنبال انحصاری شدن عنوان Metro Exodus ایجاد شده، اعلام کرده است. از نظر او، به انحصار در آوردن عناوین روشی عادلانه و منطقی برای رقابت است. وی همچنین اعتقاد دارد که اعمال انجام شده توسط Epic Games به طور کلی به نفع توسعه‌دهندگان و گیمر‌هاست.

"کاملا منطقی است که فروشگاه‌های امروزی بتوانند با یک‌دیگر به رقابت بپردازند و همچنین گیمر ها نیز فروشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این رقابت بدون شک هیچ جنبه ناعادلانه‌ای نداشته و کاملا سالم است و در کل، به نفع توسعه دهندگان نیز هست (اشاره به برداشت 30% از درآمد بازی توسط استیم و برداشت 12% توسط Epic Store). طبیعی است که این موضوع موجب افزایش درآمد توسعه‌دهندگان و در نتیجه سهولت کار آنان برای ساخت عناوین بیشتر می‌شود. "

"چه از ما متنفر بشوید چه علاقه‌مند، ما با اعتقاد به اینکه در پایان این عمل به نفع دنیای بازی خواهد بود، در حال افزایش و ایجاد رقابتی سالم بین فروشگاه‌ها هستیم. یک فروشگاه برای برداشت 30 درصد از سود سازندگان می‌بایست دلایلی منطقی برای عمل خود داشته باشد. این در حالی است که ما در فروشگاه خود برخی عناوین را به صورت مقطعی رایگان کرده و بازی‌ها را با قیمت‌گذاری پایین‌تری منتشر می‌کنیم و به انحصار در آوردن بازی‌ها به ما در نزدیک شدن به هدف‌مان کمک می‌کند. "

"برای مثال تفاوت‌های خدماتی و محتوایی HBO ،Amazon و Netflix و اینکه چگونه‌ آن‌ها با ارائه خدمات منحصر‌به فرد و متفاوت قصد در جذب رصایت مخاطب‌شان دارند را در نظر بگیرید. اگر همه از یک روش استفاده کنند، طبیعتا قدیمی‌ترین تاسیسات تا ابد در جایگاه حکمران باقی خواهد ماند."

در ادامه، سویینی همچنین درباره ویژگی‌های جدیدی که قرار است به فروشگاه Epic Games اضافه شوند اشاره‌ کرد:

"ما در حال کار بر روی تعداد زیادی ویژگی‌ جدید هستیم که برخی از آن‌ها به زودی و برخی دیگر با فاصله زمانی بیشتر به فروشگاه‌مان اضافه شده و ما را در گسترش آن یاری خواهند داد. ما همچنین در حال گسترش همکاری خود با سازنده‌ها و استودیو‌ها مختلف هستیم."

"ما تلاش داریم قابلیت استفاده آفلاین از Epic Store را فراهم کنیم، البته با توجه به شرایط فعلی فروشگاه، این ویژگی ممکن است کمی دیر به مرحله اجرا برسد. علاوه بر این ما در حال کار بر روی یک سیسم ثبت بازخورد نیز هستیم که به سازندگان اجازه نظارت بر بازخورد‌های عنوان خود را می‌دهد، از نظر ما این بهترین راه برای پیش‌گیری از پدیده‌هایی همچون Review Bombing است که یک مشکل جدی در دنیای گیم هستند."

از برخی لحاظ، می‌توان گفت که ادعاهای تیم سویینی منطقی به نظر می‌رسند. هر چند موفقیت یا عدم موفقیت فروشگاه Epic Games کاملا به میزان پشتیبانی گیمر‌ها از آن بستگی دارد. به عنوان یک گیمر، شما خود را موافق سخنان آقای سویینی می‌بینید یا مخالف آن؟ و آیا حاضر هستید در صورت برطرف شدن برخی مشکلات و تصحیح خدمات Epic Store، مخصوصا در کشور ما، به حمایت از آن بپردازید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.