PSN به تنهایی از کل Xbox و Nintendo درآمد بیشتری داشته است

شبکه PlayStation Network در سال 2018 بیش از 12.5 میلیارد دلار آمریکا درآمد داشته که یعنی شبکه آنلاین Sony درآمد بیشتری از کل بخش Xbox شرکت Microsoft و تمام Nintendo کسب کرده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از IGN، دنیل احمد به عنوان تحلیل‌گر Niko Partners، مشخص کرد که آمار جدید PSN به سطح جدیدی رسیده و وضعیت آن از رکورد گذشته این شبکه در سال 2017 هم بهتر شده است. این درآمدها حاصل از دانلود کامل بازی‌ها، محتویات اضافه و خرید اشتراک‌ها به‌دست آمده که در زیر می‌توانید تصویری از آمار مورد نظر را مشاهده کنید:

PSN

این تحلیل‌گر افزود درآمد 12.5 میلیاردی PSN از "کل درآمد Nintendo در سال 2018 بالاتر است." شبکه آنلاین Sony همچنین پر درآمدتر از بخش گیمینگ Microsoft با 11.5 میلیارد دلار بود. با مشاهده تصویر زیر و مقایسه درآمد شبکه‌های آنلاین Sony و Nintendo می‌توان تفاوت بزرگ‌تری را دید. دنیل احمد گفت "با وجود رشد Nintendo Online در نیمه قبلی سال، درآمد دیجیتالی Nintendo هنوز هم کوچک است."

PSN Vs Nintendo Online

با توجه به اینکه شبکه‌های آنلاین به درآمد زایی بیشتر ادامه می‌دهند، Sony آماده بهبود PSN است. طبق پست دنیل احمد، هیروکی توتوکی به عنوان مدیر مالی Sony، گفت افزایش خدمات آنلاین در حال حاضر "بزرگ‌ترین فرصت" برای PlayStation است. او افزود PSN ماهانه 90 میلیون کاربر فعال دارد.

همچنین گزارش مالی بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار Sony را هم می‌توانید در این پست مشاهده کنید.