PS4 با اختلاف کم نسبت به Nintendo Switch پرفروش ترین کنسول 2018 شد

PS4 با اختلاف کم نسبت به Nintendo Switch پرفروش ترین کنسول 2018 شد

اگر گزارش‌های ماهانه‌ی گروه NPD را دنبال کرده باشید، به این موضوع پی برده‌اید که که کنسول‌های PS4 و Nintendo Switch در طول سال 2018 برای کسب جایگاه نخست در هر ماه رقابت داشتند. اما در نهایت کدام یک 2018 را به عنوان برنده به اتمام رساند؟ به لطف انتشار جدیدترین گزارش 3 ماهه‌ی Sony و Nintendo جواب قطعی را داریم؛ PS4 پیروز است اما با فاصله‌ای نزدیک.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، در طول سال 2018 کمپانی Sony تعداد 17.7 میلیون PS4 را به فروشگاه‌ها ارسال کرده است که در مجموع، PS4 های ارسالی به فروشگاه‌ها را به عدد بی‌نظیر 94.2 میلیون می‌رساند. هم‌چنین Sony سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2018(10 مهرماه تا 10 دی ماه) را به خوبی پشت سر گذاشت؛ در طول این سه ماه 8.1 میلیون PS4 به فروش رسید که البته باندل 200 دلاری Marvel's Spider-Man در طول بلک فرایدی، کمک زیادی به این امر کرد.

در مقایسه، طی سال 2018 شرکت Nintendo موفق شد تعداد 17.4 میلیون دستگاه Switch را به فروش رساند؛ در مجموع 32.3 میلیون واحد از این کنسول به فروش رفته است. شایان ذکر است که این شرکت در 3 ماهه‌ی چهارم سال میلادی، عملکرد بهتری نسبت به Sony داشت و طی این بازه‌ی زمانی 9.4 میلیون از کنسول هیبریدیِ این شرکت به فروش رسیده است. به نظر می‌رسد که فرنچایز‌های Smash Bros و Pokémon سیستم-سلر می‌باشند.

marvel spiderman

باید دید که Sony می‌تواند به حکمرانی خود بر بازار کنسول‌ها در سال 2019 ادامه دهد یا خیر؟ تحلیلگران پیش‌بینی میکنند که Switch جایگاه نخست را در سال بعد از PS4 خواهد ربود. هر چند اگر Sony عناوین انحصاری خود مانند The Last of Us Part 2 یا Death Stranding را در سال 2019 منتشر کند، قطعا شرایط را برای Nintendo و Microsoft دشوارتر خواهد کرد. از فروش کلی کنسول Xbox One آمار دقیقی در دست نیست اما تحلیلگر صنعت گیم "دنیل احمد" فروش 41 میلیون واحدی را برای این کنسول تخمین زده است که جزئیات را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.