Sony پتنت جدیدی را برای Backward Compatibility ثبت کرد؛ پشتیبانی PS5 از بازی‌های PS4 قطعی است؟

کنسول‌های نسل بعدی Sony و Microsoft که فعلا آن‌ها را PS5 و Xbox Scarlet می‌نامیم، قرار است ظرف چند سال آینده در دسترس قرار گیرند و یکی از سوالاتی که ذهن ما را درگیر خود می‌کند، وجود قابلیت Backward Compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل است. با توجه به تعهد Microsoft به آینده، دور از ذهن نیست که آن‌ها این ویژگی‌ را در کنسول نسل بعدی خود هم نگه دارند اما Sony چه می‌شود؟

به گزارش پردیس گیم، ظاهرا نشانه‌هایی به‌وجود آمده که آن‌ها در حال بررسی این ویژگی برای آینده هستند. با توجه به پتنت ثبت شده جدید در Japan Patent Office، به‌نظر می‌رسد مارک سرنی از Sony روش جدیدی را برای قابلیت Backward Compatibility طراحی کرده که برای یک سیستم در سطح جهانی کارساز است. اساسا این روش جدید به سیستم اجازه می‌دهد که چک کند چه نرم‌افزاری در حالت اجرا قرار دارد (البته گفته نشده که این سیستم PS5 است اما بهترین و محتمل‌ترین حدس ما همین بوده). اگر یک نرم‌افزار نیتیو و مدرن در حال اجرا باشد، هیچ فرق خاصی نمی‌کند ولی در صورت اجرای یک نرم‌افزار "Legacy"، آی‌دی آن طوری توسط پردازنده جعل می‌شود که این نرم‌افزار فکر کند در حال اجرا برروی سخت‌افزاری است که در گذشته برای آن ساخته شده بود.

البته این فقط یک گام برای این فرایند است (باید برای اجرای بازی شبیه‌ساز و سخت‌افزار سازگار را داشت) اما این پتنت نشان می‌دهد Sony در حال بررسی آینده است. حال سوالی پیش می‌آید که PS5 با چه کنسولی سازگار خواهد بود؟ PS4 محتمل‌ترین حدس به‌نظر می‌رسد زیرا تمام شایعات حاکی از آن هستند که PS5 هم مثل PS4 از x86-64 استفاده می‌کند ولی آیا شاهد پشتیبانی از کنسول‌های قدیمی‌تر مثل PS1 ،PS2 یا حتی PS3 هم خواهیم بود؟