4A Games: در صورت فروش ضعیف Metro Exodus برروی PC، نسخه‌ بعدی سری برروی این پلتفرم منتشر نخواهد شد

Metro Exodus

شرکت Deep Silver در ماه گذشته اعلام کرد بازی Metro Exodus در پلتفرم PC به‌صورت انحصاری زمانی فروشگاه Epic منتشر می‌شود. مشخصا این تصمیم باعث ناراحتی تعدادی از دارندگان PC شد و در استیم هم نقدهای ضعیف و کوبنده Metro 2033 و Metro Last Light افزایش یافته‌اند. به گزارش پردیس گیم، یکی از کارکنان استودیوی 4A Games، در انجمن Gameru احساس خود بابت این موقعیت اخیر را به اشتراک گذاشته است.

این شخص با نام مستعار "scynet" اعتراف کرد اعلام قرارداد انحصاری زمانی با Epic Games در کمتر از یک ماه به انتشار بازی، تصمیمی ناگهانی بود و می‌تواند باعث ناراحتی برخی بازیکنان شود. scynet همچنین گفت در صورت وجود یا عدم وجود این قرارداد، افرادی که نسخه پایرت (Pirate یا کرک شده) را تهیه می‌کنند، برای‌شان چنین تصمیمی فرق خاصی ندارد و این دست از بازیکنان در لیست اهداف استودیو جای نمی‌گیرند.

با این حال، این توسعه دهنده در ادامه افزود اگر تمام دارندگان پلتفرم PC تصمیم به تحریم Metro Exodus بگیرند، پس نسخه بعدی Metro (اگر وجود داشته باشد) برای این پلتفرم منتشر نخواهد شد. احتمال دارد که این شخص در حال اغراق بوده باشد اما یک سوال به‌وجود می‌آید. چه مقدار فروش برروی PC می‌تواند ادامه انتشار عناوین Metro برای این پلتفرم را تضمین کند؟

البته این نظر یکی از اعضای سازنده است، نه کل استودیو. با این حال، چنین چیزی نشان می‌دهد که برخی از اعضای 4A Games تا چه حد عصبی هستند. هر چند این را هم در نظر بگیرید که تصمیم نهایی به عهده ناشر، یعنی Deep Silver است. اگر ناشر قصد انتشار یک بازی برروی PC را داشته باشد، استودیوی سازنده یا باید این کار را انجام دهد یا با شرکت دیگری وارد همکاری شود.

Scynet همچنین افزود 4A Games در حال انجام کارهای نهایی نسخه PC است و در 15 فوریه (26 بهمن) شاهد انتشار آن خواهیم بود.