هجوم ناگهانی بازیکنان به صفحه سری Metro در استیم و ابراز نارضایتی شدید آن‌ها از رخدادات اخیر

بازیکنان با هجوم به صفحه عنوان Metro: Exodus در استیم، نارضایتی خود از انحصار زمانی این عنوان را نشان دادند

همان‌طور که می‌دانید عنوان Metro Exodus با فاصله تنها چند هفته تا زمان انتشار، به انحصار زمانی فروشگاه Epic Games در آمد. این موضوع شاید هیچ‌گونه ضرری برای گیمر‌هایی که از طریق PC بازی نمی‌کنند نداشته باشد، اما برای افرادی که مدتی طولانی در انتظار انتشار این عنوان در فروشگاه استیم بوده‌اند به هیچ‌عنوان خوشایند نیست.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamer به دنبال ابراز بیانیه‌های شبکه استیم و شرکت THQNordic درباره خبر ناگهانی انحصار زمانی Metro Exodus، حالا نوبت طرفداران است که خشم خود از این رخداد را به نحوی به رخ عاملین آن بکشند. به همین دلیل، صفحه استیم هر دو بازی Metro 2033: Redux و Metro: Last Light Redux، مورد هجوم انتقادی کاربران قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون میانگین بازخورد‌های اخیر این دو عنوان "بسیار منفی" است. هر چند بازخورد کلی این دو بازی هنور هم روی درجه "بسیار خوب" قرار دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، افرادی که بازخوردی منفی به این بازی‌ها داده‌اند در واقع در نقد‌های خود رخداد اخیر مربوط به این سری، یعنی انحصاریت زمانی آن را مورد سرزنش قرار داده‌اند.

Metro Steam Bomb

(میانگین فعلی بازخورد‌های استیم که در چند روز اخیر شدیدا افت کرده است.)

این اولین باری نیست که ثبت‌ بازخورد‌های منفی در صفحه استیم یک بازی تبدیل به نشانه‌ای از اعتراض مخاطبین به عوامل بازی شده است، اما بخش جالب قضیه این‌جاست که با این‌که عامل اصلی این اتفاق یک فروشگاه دیگر است، باز هم بازیکنان برای ثبت اعتراض خود به استیم آمده‌اند. چرا که در فروشگاه Epic Games بازیکنان هنوز قابلیت ثبت بازخورد خود برای یک بازی را ندارند.

با این‌که امپراطوری بی‌کران استیم در مقابل هر فروشگاه‌ PC دیگر پیروز تمام‌ و کمال میدان محسوب می‌شود، اما خارج شدن عناوین مختلف از حیطه قلمرو این فروشگاه می‌تواند کم‌کم به ضرر این شبکه بزرگ تمام شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا سرانجام شاهد پایان امپراطوری Steam بر دنیای PC خواهیم بود؟