توسعه دهندگان People Can Fly Does برنامه‌ای برای بازگشت به سری Painkiller ندارند

People Can Fly Does Not Plan on Returning to the Painkiller Series

با اینکه تیم لهستانی People Can Fly به خاطر بازی‌های اخیر خود از جمله Gears of War Judgment و Bulletstorm: Full Clip Edition شناخته می‌شوند، اولین بازی‌ای که باعث شهرت آن‌ها شد عنوان Painkiller بود، یک شوتر اول شخص که در 2004 برای PC منتشر شد. به گزارش پردیس گیم، درحالی که یک شوتر AAA که وظیفه‌ نشر آن به عهده‌ی Square Enix است توسط People Can Fly ساخته می‌شود، در حین مصاحبه‌ای با مدیرعامل این استودیو آقای سباستین ویسیچوسکی (Sebastian Wojciechowski)، خبرنگار DualShockers این سوال را مطرح کرد که در صورت پیش آمدن فرصت علاقه‌ای به بازگرداندن Painkiller دارند یا خیر.

متأسفانه، جواب خیر بود. اولین و واضح‌ترین دلیل برای این طرز فکر این است که People Can Fly دیگر مالک IP بازی‌های Painkiller نیست. سباستین اظهار کرد؛ "ما دیگر این IP را در اختیار نداریم، تا جایی که خبر دارم این بازی اکنون در دست THQ Nordic است." او درست می‌گوید، زیرا که ناشر درحال رشد این فرانچایز را در سال 2011 و پس از کسب مالکیت JoWood و The Adventure Company به دست آورد.

حتی اگر این مشکل وجود نداشت و تمام چراغ‌ها برای اینکه People Can Fly بتواند یک Painkiller دیگر بسازد سبز بود، سباسیتن ویسچوسکی به طرز شفافی مشخص کرد که علاقه‌ای به انجام آن ندارند. "خیلی، خیلی وقت پیش روی این IP کار کردیم. بازی فوق‌العاده‌ای بود ولی اگر بخواهم رو راست باشم شاید درحال حاضر فقط یک نفر از اعضای People Can Fly بتواند آن را به یاد بیاورد." به نظر اگر هم People Can Fly روی یک Painkiller جدید کار کند، افراد زیادی از توسعه دهندگان اصلی برای کمک به استودیو حضور نخواهند داشت.

همچنین به نظر سباستین از پاسخ دادن به اینکه بازی جدید Painkiller ممکن است چگونه باشد خسته شده. وی گفت؛ "اگر به چیزی فکر کنید که خیلی وقت پیش اتفاق افتاده، بیشتر از 15 سال قبل، به این نقطه می‌رسید که… افراد زیادی این بازی را به یاد می‌آورند و یک سری ایده برای آن دارند." همچنین او اضافه کرد که نظرات مردم درباره‌ی اینکه بازی باید چطور از آب در بیاید نیز به لحاظ خود مشکلی محسوب می‌شود. "اگر با یک نسخه‌ی جدید برگردید متوجه می‌شوید که مردم می‌گویند؛ اوه، فکر کردم جور دیگه‌ای باشه."

People Can Fly خیلی وقت پیش روی این بازی کار کرده، اگر استودیو "ایده‌ی این را داشت که چطور دوباره جان تازه‌ای به آن ببخشید" احتمالش زیاد است که بعد از رونمایی از آن و دیدن مفهومی که بازیکنان برای خود ایجاد کرده‌اند "متوجه شوند ممکن است فکر خیلی خوبی نبوده باشد". علاوه بر این، سباستین فکر می‌کند که IP سری Painkiller بیش از اندازه توسط مالک قبلی خود دوشیده شده که باعث می‌شود بازگشت آن در بازاری پُر از عناوین FPS "بی‌ثمر" باشد.

"این IP در دست توسعه دهندگانی بوده که روی چندین و چند بازی تکراری از این نسخه کار کرده‌اند، به نوعی آن را دوشیده‌اند. به نظرم خیلی خیلی بی‌فایده است که کسی بخواهد آن را بازگرداند، به ویژه اگر بازی‌های زیادی که در این ژانر موجود هستند در نظر بگیرید. بخواهم در یک جمله‌ی خلاصه بگویم، برنامه‌ای برای بازگشت به این IP نداریم."

با اینکه احتمال دارد یک بازی جدید از Painkiller توسط THQ Nordic در دست توسعه باشد، نباید انتظار داشته باشید که People Can Fly هیچ گونه ارتباطی به این پروژه داشته باشد. با اینکه همیشه ناراحت‌کننده است که ببینیم یک توسعه دهنده IP خود را رها می‌کند، با توجه به دلایل ذکر شده میتوان متوجه شد که اوضاع از کنترل People Can Fly خارج است. خوشبختانه، این توسعه دهنده‌ی لهستانی به نظر درمورد Bulletstorm بعدی و بازی‌ای که به کمک Square Enix درحال ساخت آن هستند اعتماد به نفس کاملی دارد.