تحلیل: کیت توسعه‌ی PS5 در اختیار استودیوهای فرست پارتی Sony قرار گرفته است

playstation

با وجود اینکه Sony هیچ گونه بیانیه‌ی رسمی منتشر نکرده اما به نظر این شرکت خود را برای آغاز نسل نهم و انتشار کنسول PS5 آماده می‌کند. ما تاکنون لیست عناوین شغلی(مثل مهندس برای بهبود شبکه‌ی پلی‌استیشن) دیده و شایعه‌هایی درباره‌ی سخت افزار PS5 شنیده‌ایم. حال تحلیلی نشان می‌دهد که استودیوهای فرست‌پارتی Sony در حال کار بر روی بازی‌های انحصاری برای این کنسول هستند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، بر اساس پستی در وبسایت Resetera، تحلیلگر صنعت گیم آقای "دنیل احمد" اشاره کرده است که شماری از استودیوها به کیت توسعه‌ی PS5 دسترسی دارند اما او نام این استودیوها را فاش نکرد:

"کیت‌های توسعه‌ی PS5 در دسترس قرار گرفته و من چیزهای مثبتی در مورد آن شنیده‌ام اما انتظار به اشتراک گذاشتن اطلاعات در آینده‌ی نزدیک را ندارم." با توجه به آینده‌ای که پیش روی Sony است یعنی شرکت نکردن در رویداد E3 2019، "احمد" پیش‌بینی می‌کند که 2019 سال بسیار خوبی برای Playstation خواهد بود:

"2019 سال بسیار خوبی به دلیل جامعه‌ی کاربری پلی‌استیشن، رشد فروش اینترنتی، محصولات فراوان استودیوهای ثرد‌پارتی و بازی‌های انحصاری برای دارندگان ps4 خواهد بود. هر چند لاین-آپ سونی برای نیمه‌ی اول 2019 مشخص شده اما برای نیمه‌ی دوم این سال، برنامه‌ی Sony در هاله‌ای از ابهام است. علاوه‌ بر این Sony جند بازی معرفی نشده برای PS4 در دست دارد اما ممکن است زمانِ انتشار این عناوین را به نسل بعد منتقل کند؛ به هر حال بیشترین تمرکز استودیوهای فرست‌پارتی Sony بر روی PS5 است. هنوز صحبت درمورد نسل بعد کمی زود است اما تصور می‌کنم که در رویداد GDC درباره‌ی آن خواهیم شنید."

به احتمال زیاد شرکت Sony به دلیل عدم حضور در E3، کنفرانس اختصاصی خود یعنی PSX(که در 2018 خبری از آن نبود) را در فصل پاییز برگزار خواهد کرد. چیزی که در این بین واضح به نظر می‌رسد این است که Sony کار بر روی نسل بعد را آغاز کرده و طبق حدس و گمان‌ها در سال 2020 کنسول PS5 را به بازار عرضه خواهد کرد. از اخبار مرتبط می‌توان به هدست VR شرکت SONY باعث رشد 18 درصدی بازار واقعیت مجازی در سال 2018 شد اشاره کرد.