میازاکی: ما نمی‌خواهیم المان‌ها و موارد تکراری را بارها و بارها در بازی‌های خود تعبیه کنیم

هیدتاکا میازاکی، رئیس و مدیرعامل شرکت From Software و مغزمتفکر سری بازی‌های Souls، در چند هفته گذشته اطلاعات زیادی در رابطه با بازی جدید خود یعنی Sekiro: Shadows Die Twice به اشتراک گذاشته است، عنوانی که در کمال تعجب توسط Activision منتشر می‌شود. حال در جدیدترین جزئیات در دسترس قرار گرفته نقل قول‌هایی در رابطه با تفاوت‌های بازی جدید نسبت به Bloodborne و Dark Souls آمدهو این که به نظر می‌رسد رویه کلی با سری‌های قبلی From فرق دارد.

میازاکی در این باره توضیح داد:

"دلیلی وجود دارد که چرا جسد‌ها قابلیت جا به جایی ندارند، ما واقعا نمی‌خواهیم یک چیز را بارها و بارها در بازی خود تکرار کنیم. ما می‌خواهیم رویکردهای مختلفی را در پیش بگیریم و سیستم‌ها را هر بار دگرگون کنیم. در مورد مجازات مرگ، ما می‌خواهیم یک حس ناامیدی جدید را با مرگ مخلوط کنیم. ما می‌خواهیم بازیکن همانند همیشه از مرگ ترس داشته باشد اما این بار شکلگیری کاملا متفاوتی خواهد داشت. اگر ما موارد قبلی مانند تحرک جسد‌ها یا سیستم مجازات قدیمی را پیاده سازی می‌کردیم، در این صورت به نظر می‌آمد که ایده جدیدی نداریم و واقعا در ساخت بازی‌های خود ناچاریم."

"ما می‌خواهیم بر روی یک سیستم جدید همانند احیاء مجدد نیز کار کنیم و به همین دلیل ایده را اجرایی کردیم. در مورد بازیابی دوباره باید بگویم، این‌بار می‌خواهیم المان‌های داستانی را نیز دخیل گیمپلی و این ایده کنیم. بنابراین برگشتن به زندگی دوباره یک دلیل محکم دارد و اینبار مفاهیم و تم‌های بیشتری در رابطه با مرگ و تولد مجدد وجود دارد، بنابراین ما می‌خواستیم این را از منظر گیمپلی نیز وارد بازی کنیم."

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، میازاکی در ادامه تایید کرد، NPCهای دشمن ممکن است با یکدیگر درگیر شوند. امیازاکی در این باره گفت:

"بله. برخی اوقات دشمنان با یکدیگر درگیر خواهد شد. شما یک شینوبی هستید و حتی می‌توانید چنین موقعیت‌هایی را به وجود آورید. فقط تصور کنید که یک سرباز با یک خروس مبارزه کند."

چندی پیش نیز اطلاعات تازه‌ای از سیستم پیشروی در عنوان Sekiro: Shadows Die Twice نیز منتشر شد، سیستمی که شامل درخت مهارت‌ها و برخی انحرافات کلیدی از مکانیک اصلی سیستم Level-up در سری Dark Souls می‌شود. از طرفی در مورد مردن در بازی گفته شد؛ بر خلاف سری بازی‌های Dark Souls، بازیکنان تجربه و دارایی خود را پس از مردن از دست نخواهند داد، طلای آن‌ها نیز از دست نخواهد رفت. کارگردان Sekiro، "هیدتاکا میازاکی"، به Game Informe گفت، مردن همچنان یک تاثیر تعیین‌کننده و شدید به بازیکن وارد خواهد کرد تا بازیکنان حرفه‌ای سری Dark Souls تجربیات گذشته خود را به کار گیرند و به صورت خودکار فراموششان نکنند. میازاکی این تاثیر جدی مردن را توضیح نداد.

در آخرین گزارشات متوجه شدیم Sekiro: Shadows Die Twice شامل حالت توقف می‌شود. با توجه به مصاحبه GameInformer، بازی جدید From به بازیکن اجازه می‌دهد بلافاصله پس از فشردن کلید توقف بازی را متوقف کنند و بازی بر مبنای چنین ویژگی‌ای هماهنگ شده است.

همچنین به نظر می‌رسد تیم سازنده بازی در پروژه جدید خود جزئیات را مقدم‌تر از وسعت دانسته‌اند چرا که با توجه به گفته‌های کیتائو، عضو From Software، وسعت بازی تا حد زیادی شبیه به بازی‌های قبلی این استودیو خواهد بود.

Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ 22 مارس 2019(2 فروردین 98) برای سه پلتفرم PS4 ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟