هیدتاکا میازاکی، خالق Bloodbrone، توضیح می‌دهد چرا در مورد Easter Egg عنوان Deracine احساس بدی دارد

ماه گذشته، هیدتاکا میازاکی، رئیس شرکت FromSoftware، بخاطر ایستراگ عجیب وغریب Deracine، بازی واقعیت مجازی این سازنده، معذرت خواهی کرد. بسیاری از طرفداران که این ایستراگ را مشاهده کرده بودند ناخودآگاه به ایده قرار گرفتن Bloodborne 2 در برنامه‌های FromSoftware فکر می‌کردند و بسیاری از طرفداران خوشحال شده بودند، البته میازاکی شخصاََ اعلام کرد، چنین چیزی در برنامه آن‌ها وجود ندارد.

حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، میازاکی در مصاحبه‌ای با Game Informer کمی در رابطه با این موضوع و احساس بد خود در رابطه با ایتسراگ صحبت کرده است. در ابتدا میازاکی توضیح داد، دلیل اصلی قرارگیری ایستراگ این بود که Bloodborne را نیز سونی منتشر کرده است. تیم FromSoftware هیچ ضرری در این ایستراگ مشاهده نکردم اما این پاسخ جامعه بازیکنان بود که توجه آن‌ها را به موضوع جلب کرد.

میازاکی توضیح داد:

"این اصلاََ در حد چیزی نبود که بازیکنان آن را درک کردند، این فقط قرار بود یک تجلیل از بازی باشید اما مردم انتظار Bloodborne 2 را داشتند و موضوع کمی عجیب شد."

میازاکی توضیح داد، از آن‌جا که سونی دارنده نام‌تجاری Bloodborne ی‌باشد، دستور ساخت ادامه بازی تنها از سوی آن‌ها باید رخ دهد و این موضوع ارتباطی با From ندارد. به همین دلیل میازاکی بخاطر قراردهی سونی در این وضعیت عجیب احساس بدی دارد.

او در ادامه گفت:

"بنابراین، ما احساس می‌کنیم که باعث مزاحمت بزرگی برای سونی شدیم و این واقعا قصد ما نبود."

با این وجود، ایستراگ مذکور باعث شد Deracine در مرکز توجه قرار بگیرد و میازاکی از این موضوع با خبر است.

به دنبال این اعلانات و گفته‌ها، میازاکی همچنین اعلام کرد، طرفداران نباید منتظر ایستراگ‌ها و اشارات متعدد به بازی‌های قبلی این سازنده در بازی مورد انتظار Sekiro: Shadows Die Twice باشند چرا که سه بازی مشهور این سازنده ناشران مختلفی دارند. بازی جدید تحت نام Activision منتشر می‌شود، در حالی که Dark Souls تحت مالکیت Namco Bandai و Bloodborne از داریی‌های سونی است. بحث‌‌های پیرامون ایستراگ Deracine باعث شد FromSoftware در رابطه با قراردهی موارد مخفی در بازی‌های خود زیرک‌تر و داناتر شود. او همچنین اعلام کرد در Sekiro شاهد Moonlight Greatsword نخواهید بود، چیزی که به مانند یک سنت برای آن‌ها تبدیل شده بود.

در هر حال همه ما متوجه‌ شده‌ایم که ساخت Bloodborne 2 تنها به تصمیم سونی بستگی دارد. اگر سونی ساخت آن را در نظر داشته باشد حتی می‌تواند توسعه آن را به یک سازنده دیگر بسپارد و این اختیار را تمام و کمال دارد. تا زمانی اعلامیه رسمی ناشر، واقعا هیچ نشانی از آینده نداریم.

همچنین با توجه به گزارشات قبلی و پرسش مستقیم 4Gamer.net، میازاکی در دست توسعه بودن دو عنوان رونمایی نشده را تایید و صحیح اعلام کرد. اما اگر سونی هنوز دستور ساخت Bloodborne 2 را نداده باشد، دو پروژه در دست توسعه رونمایی نشده چه هستند؟

Sekiro Shadows Die Twice در تاریخ 22 مارس 2019 (2 فروردین 1398) برای سه پلتفرم اصلی PS4،PC و Xbox One در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این باره چیست؟