نتایج نظرسنجی‌های GDC 2019 نشان می‌دهد که 18% سازندگان بر روی پلتفرم‌های نسل بعدی کار می‌کنند؛ نارضایتی سازندگان از سیاست درآمدزایی Steam

نتایج نظرسنجی‌های GDC 2019 نشان می‌دهد که 18% سازندگان بر روی پلتفرم‌های نسل بعدی کار می‌کنند؛ نارضایتی سازندگان از سیاست درآمدزایی Steam

همانند سال‌های گذشته رویداد GDC امسال نیز قرار است از 18 تا 22 مارس (۲۷ اسفند ۱۳۹۷ تا ۲ فروردین ۱۳۹۸) در سانفرانسیسکو برگزار شود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، اما پیش از این تاریخ برگزارکنندگان GDC 2019 نتایج نظر سنجی‌هایی با موضوع صنعت بازی را منتشر کرده‌اند. هدف این نظر سنجی‌ها بازی‌سازها بوده‌اند و حدود 4,000 نفر نیز در آنها شرکت داشته‌اند.

برخی از نظرسنجی‌ها، نظر سازندگان در مورد جنگ اخیر فروشگاه‌های دیجیتالی PC را خواستار شده. با راه اندازی فروشگاه‌های دیجیتالی Discord و Epic و منصفانه‌تر بودن هزینه دریافتی این فروشگاه‌ها از سازندگان در مقایسه با Steam، به راحتی می‌توان نتیجه این نظرسنجی‌ها را حدس زد. Steam در حال حاضر 30 درصد از درآمد کلی فروش هر بازی را دریافت می‌کند و اکثر سازندگان این سیاست را نمی‌پسندند.

فکر می‌کنید Steam، در شرایط فعلی، منصفانه است که 30 درصد از درآمد بازی شما را کسر کند؟

• بله 6%

• شاید 17%

• احتمالا نه 27%

• نه 32%

• مطمئن نیستم / نمی دانم 17%

آنها باید شرایطی را ایجاد کنند تا بازی‌هایی که با بودجه محدود ساخته می‌شوند نیز دیده شوند. آنها باید سیستم بررسی بازی‌ها را اصلاح کنند. آنها باید تنها 5 درصد درآمد فروش بازی‌هایی که در ماه کمتر از 10,000 دلار درآمد دارند را بردارند. آنها باید شرایط دیده شدن بازی‌هایی که بروزرسانی می‌شوند را فراهم کنند تا این دلیلی باشد بر بروزرسانی بازی‌ها چرا که در شرایط فعلی هیچ کس بروزرسانی ها را نمی‌بیند و در شرایط فعلی انگیزه سازندگان برای اینکار پایین است.

مبلغ کمتری را از فروش بازی‌ها بردارند و فروشگاه خود را برای دیده شدن هر چه بهتر بازی‌های واقعی اصلاح کنند.

تازه کارها و سازندگان مستقل را بیشتر حمایت کنند. برای پرورش جمع‌های بازی‌سازی و تشکیل جامعه‌های بازی‌سازی بیشتر تلاش کنند.

در یکی دیگر از این نظرسنجی‌ها، از سازندگان خواسته شده تا پلتفرم مقصد بازی آینده خود را مشخص کنند. نتیجه این نظر سنجی با توجه به بحث‌های داغی که این روزها در مورد کنسول‌های نسل آینده ایجاد شده قطعا هیجان‌انگیز است.

بازی بعدی خود را برای پلتفرم‌های معرفی نشده آینده می‌سازید و/یا برای پلتفرم‌های موجود؟

• اختصاصاً برای پلتفرم‌های معرفی نشده 2%

• اختصاصاً برای پلتفرم‌های موجود 46%

• برای پلتفرم‌های موجود و معرفی نشده آینده 16%

• فعلا مشخص نیست 37%

در نظرسنجی دیگر نیز 44% شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که طی یک هفته بیش از 40 ساعت را به بازی‌سازی اختصاص می‌دهند و دلیل 33% این تعداد از این ساعت کاری شخصی است و نظر 28% نیز این است که این ساعت کاری زیاد نیست.

در پایان 47 بازی‌سازها موافقند که تشکیل اتحادیه بازی سازان هستند.