ساخت Star Citizen تا کنون 200 میلیون دلار هزینه در بر داشته است

star citizen

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PC Gamer، از زمانی که استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی Cloud Imperium Games در سال 2012 به دنبال سرمایه برای پروژه خود بودند مبلغ زیادی برای این بازی جمع آوری شده است. طبق گزارش مالی منتشر شده از این استودیو از سال 2012 تا 2017 برای این بازی تا کنون حدود 200 میلیون دلار خرج شده است. در این بازه‌ی زمانی Cloud Imperium حدود 193 میلیون دلار هزینه کرده که از این رقم فقط 50 میلیون آن مربوط به سال 2017 می‌شود.

اگر پولی بابت این بازی پرداخت کردید با علاقه‌مند به دانستن این هستید که این پول‌ها چگونه خرج شده است، این مطلب برایتان جالب خواهد بود. این پول بیشتر صرف پرداخت حقوق‌های کارکنان، انتشارات و بازاریابی، هزینه‌های تولید بازی و دیگر موارد شده است.

بیشترین خرجی که این استودیو انجام می‌دهد معمولاً مربوط به حقوق کارکنان خود است. به عنوان مثال در سال 2014 بیشترین هزینه‌های این شرکت مربوط به پرداخت حقوق کارکنان خود بود. البته گاهی اوقات نیز این رویه دچار تغییر می‌شود مثلا در سال 2013 هزینه‌های قرارداد این استودیو با توسعه دهندگان مستقل بیشترین هزینه را بر دوش آن‌ها گذاشت. البته این مورد هم در سال‌های بعدی که این استودیو توسعه دهندگان را به صورت تمام وقت استخدام کرد شاهد کاهش هزینه شد.

در چند سال گذشته استودیوی Cloud Imperium Games بیشتر از درآمدی که داشته است، خرج کرده است. اما حمایت‌های مردمی و دیگر موارد مقداری درآمد این استودیو را افزایش دادند و رقم پرداختی آن‌ها همچنان بالا و قابل توجه است . در سال 2017 این استودیو درآمدی حدود 40 میلیون دلار داشت که نسبت به سال 2016 شاهد کاهش نسبی درآمد خود بود. در تمام این مدت، کمک‌های جمع آوری شده مهمترین منبع درآمد این استودیو بودند که میزان و مبلغ آن هم قابل توجه است.

هر چند هنوز نمی‌توان تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Star Citizen در نظر گرفت اما قرار است قسمتی از بخش سینگل بازی به صورت بتا و برای تست بازی در سال 2020 آماده شود.