Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته بود

Nintendo Switch با کنار زدن PlayStation 4 و Xbox One پرفروش‌ترین کنسول بازی آمریکا در ماه دسامبر سال 2018 بود.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از venturebeat طبق آمار گروه NPD در حالی که این کنسول فروش بسیار خوبی در سال گذشته داشت با عرضه بازی Super Smash Bros Ultimate در ماه دسامبرباعث شد تا فروش این دستگاه بیش از پیش افزایش یابد. علاوه بر‌این Switch از نظر میزان فروش دستگاه در میان کنسول های این نسل بهترین ماه دسامبر را داشته است.

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)تحلیلرگر NPD در این باره می گوید:

"کنسول Nintendo Switch رکورد بیشترین فروش دلاری در ماه دسامبر که پیش از این از سال 2009 در اختیار کنسول Wii بود را شکست. این کنسول همچنین رکورد بیشترین تعداد فروش دستگاه در ماه دسامبر که از سال 2010 بدون تغییر مانده بود را شکست."

Super Smash Bros Ultimate در حالی که در میان بازی های انحصاری Nintendo Switch بیشترین فروش در ماه اول عرضه را داشت یکی از مهمترین عوامل موفقیت این کنسول بود. بازی که از این نظر از عناوین Spider-Man و Halo:Reach عملکرد بهتری داشت. البته دیگر بازی های Nintendo Switch نیز تاثیر بسیار زیادی در فروش این کنسول داشتند چرا که 7 بازی از 20 بازی پرفروش ماه دسامبر بازی های این کنسول بودند.

در کنار این ها Switch بالاتر از PlayStation 4 و Xbox One پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در سال 2018 بود.

پیسکاتلا دراین باره می گوید:

"Nintendo Switch سال 2018 را به دست آوردن عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری چه از نظر فروش دلاری و چه از نظر فروش دستگاه به پایان برد. این کنسوال همچنین رکورد بیشرین فروش دلاری و تعدادی سالیانه که پیش از این در اختیار کنسوال PS4 در سال 2015 بود را نیز شکست."

"در سال 2018 فروش سخت‌افزاری کنسول ها با رشد 8 درصدی به 5.1 میلیارد دلار رسید. در این سال کنسول های PlayStation 4، Xbox One، Nintendo Switch و دستگاه های Plug N Play به نسبت سال گذشته در زمینه فروش دستگاه عملکرد بهتری داشته اند."

از این رو می‌توان گفت کنسول Nintendo Switch اصلی‌ترین عامل افزایش میزان فروش دستگاهی و دلاری پلتفرم های سخت‌افزاری در سال 2018 بود.