هیدتاکا میازاکی، رئیس FromSoftware، در مورد امکان وقوع بازسازی Demon’s Souls صحبت می‌کند

در طول کاور یک ماهه Game Informer از عنوان مورد انتظار در دست توسعه FromSoftware یعنی Sekiro: Shadows Die Twice، بحث بازسازی عنوان قدیمی Demon's Souls با شخص میازاکی به میان آمد. او در این مورد توضیحات جالبی ارائه داد.

میازاکی کارگردان این بازی انحصاری PS3 بود که در سال 2009 عرضه شد و با وجود این که طرفداران عاشق آن هستند و اقدام به به وجود آوردن سرورهای خصوصی برای آن کرده‌اند تا بازی بیشتر زنده بماند، میازاکی طرفدار چنین اقدامی نیست.

او در رابطه با واکنشش به عناوین قبلی خود گفت:

"وقتی به کارهای قبلی خود نگاه می‌کنم با خود می‌گویم 'اوه خدای من!'، من چه فکری می‌کردم. این حس شرمساری نیست، من فقط دوست ندارم به کارهای قبلی خود نگاه کنم."

او در ادامه و در رابطه با ساخت بازسازی Demon's Souls توضیح داد:

"باید دید سونی در این رابطه چه فکری می‌کند."

سونی ناشر Demon's Souls می‌باشد و حق و حقوق این بازی را در دست دارد. پس از رد کسب حق و حقوق Dark Souls و انحصاری کردن آن، سونی دوباره در رابطه با بازی Bloodborne، عنوان ستایش شده‌ای که در سال 2015 عرضه شد، با FromSoftware کار کرد. حالا بحث‌های زیادی در مورد سخت ادامه این عنوان نیز وجود دارد.

نظر میازاکی در رابطه با ساخت Demon's Souls Remastered از این قرار است:

"اگر استودیو‌ای وجود داشته باشد که واقعاً عاشق کار اصلی باشد و با تمام وجود و علاقه دوباره آن را در نظر بگیرد و بازسازی کند، من از چنین چیزی لذت خواهم برد اما این قضیه برای من احساس خاصی دارد، چرا که من واقعاً خاطرات خوشی با آن دارم. فکر کردن به بازسازی آن کمی مرا مضطرب می‌کند، موضوع خیلی خیلی پیچیده است. اما درک می‌کنم کاربران و طرفداران بسیار زیادی وجود دارند که عاشق Demon's هستند، بنابراین اگر این چیزی باشد که با یک استودیو عاشق بازی قابل انجام شود، بنابراین بله، من با آن مشکلی ندارم. این اولین بازی اکشن فانتزی بود که کارگردانی کردم. خاطرات خوشی با آن دارم اما در جایگاهی قرار ندارم که دستور بازسازی شدن آن را صادر کنم."

Bluepoint Games یک استودیو قدرتمند و با پتانسیل بالا برای بازسازی Demon's Souls به شمار می‌رود، کسانی که بر روی بازسازی Shadow of the Colossus برای PS4 کار کردند. آن‌ها در مصاحبه‌ای با Eurogamer اعلام کردند، پروژه بعدیشان کمی بزرگ‌تر از Shadow of the Colossus می‌باشد اما جزئیات آن هنوز به اشتراک گذاشته نشده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gematsu، قبلاََ "هیدتاکا میازاکی"، رئیس استودیو FromSoftware در مصاحبه‌ای با 4Gamer.net اعلام کرده بود، تیم او دو پروژه رونمایی نشده در دست توسعه دارد.

در مورد بحث و گفتوی مرتبط با خط تولیدی این سازنده، میازاکی به 3.5 محصول اشاره شده در مصاحبه ژوئن 2016 اشاره کرد که به شکل زیر می‌باشد:

0.5 – Deracine
1.0 – Sekiro: Shadows Die Twice
2.0 – عناوین رونمایی نشده

از طرف دیگر به نظر می‌رسد "ترویوکی توری‌یاما"، تولید‌کننده استودیو Japan Studios، در قالب یک بیانیه مخصوص سال نو در وبسایت ژاپنی 4Gamer اعلام کرده است، پروژه جدیدی در دست تولید قرار دارد.

آیا شاهد یک همکاری دیگر با استودیو FromSoftware خواهیم بود؟ همکاری این دو استودیو تنها به Bloodborne محدود نمی‌شود بلکه سال‌ها پیش با مشارکت این سازندگان بازی Demon's Souls شکل گرفت. از طرف دیگر Japan Studio در ساخت Shadow of the Colossus نیز نقش داشت و این عنوان نیز یکی از افتخارات آن‌ها می‌باشد. البته این توسعه دهنده IPها و سری بازی‌های مختلفی را در دست دارد که یکی از آن‌ها Gravity Rush است.

نظر شما در این باره چیست؟