پیش نمایشی بر At the Gates؛ لذت فرمانروایی در قرون وسطی

At the Gates، یک بازی استراتژی در زیرژانر 4X است. با پردیس‌گیم همراه باشید تا نگاهی را به جدیدترین اثر جان شیفر داشته باشیم.

پیش نمایشی بر At the Gates؛ لذت فرمانروایی در قرون وسطی

"به قلم علیرضا محزون"

At the Gates، یک بازی استراتژی در زیرژانر 4X است. شما در نقش یکی فرمانروایان قرون وسطی ظاهر می‌شوید تا با غلبه بر رقیبانتان یک امپراتوری مستحکم پدید آورید. این بازی تا چندی دیگر برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این عنوان جذاب آشنا شوید.

مقدمه

زیرژانر 4X همواره یکی از غنی‌ترین و جذاب‌ترین زیرژانرهای سبک استراتژی محسوب می‌شود. در این سبک منحصر به فرد، کنترل یک امپراتوری به گیمر سپرده می‌شود و او چهار هدف اصلی را در مسیر به پایان رساندن بازی پیش روی خود دارد: جستجوی جهان بازی، گسترش امپراتوری خود، استخراج منابع حیاتی و شکست دشمنان احتمالی. هر چند شاید عناوین 4X برای کسانی که از این سبک شناختی ندارند کمی دشوار به نظر برسد اما در صورت آشنایی با مکانیزم‌های بازی، تبدیل به اعتیادآورترین تجربه‌ها برای هر گیمری می‌گردند. حالا سازندگانAt the Gates از دوران قرون وسطی به عنوان بستری برای پیاده‌سازی یک بازی 4X متفاوت استفاده کرده‌اند.

شما در بازی At the Gates یکی از فروانروایان قرون وسطی هستید و هدف شما استفاده از فرصت بوجود آمده در سایه‌ی زوال و نابودی امپراتور روم به منظور ساختن یک پادشاهی قدرتمند است. برای دستیابی به این هدف باید محیط خطرناک اطراف خود را جستجو کنید، منابع لازم برای بقای کشورتان را بدست آورید و یک ماشین اقتصادی و نظامی نیرومند بسازید. البته دستیابی به این اهداف اصلا ساده نیست و همسایگان قدرتمندان همواره چشم طمع به سرزمین شما دوخته‌اند.

آشنایی با سازندگان

بازی At the Gate توسط استودیوی آمریکایی Conifer Games و زیر نظر جان شیفر (Jon Shafer) ساخته شده است. جان شیفر که سابقه‌ی رهبری تیم طراحان بازی موفق Civilization V را در کارنامه دارد در سال 2012 این استودیوی کوچک را تاسیس کرده است. هزینه‌ی ساخت بازی نیز از طریق یک Kickstarter در سال 2013 تامین شده و ساخت بازی حدود هفت سال زمان برده است. با توجه به تجربه‌ی شیفر در خلق بازی‌های 4X، احتمالا باید شاهد عنوانی جذاب در این سبک باشیم.

گیم‌پلی

همانند اکثر بازی‌های 4X شما در ابتدای بازی باید قبیله‌ای را که می‌خواهید رهبری کنید انتخاب نمایید. هر کدام از این قبیله‌ها خصوصیات منحصربه‌فردی دارند که در ادامه بر چگونگی بازی شما تاثیر می‌گذارند. سپس شما با تعدادی نیروی محدود در ناحیه‌‌ای کوچکی از یک نقشه‌ی بزرگ قرار می‌گیرید و تقریبا تمام دنیای بازی برای شما ناشناخته است. پس برای پیشرفت در بازی باید محیط اطراف خود را برای پیدا کردن منابع جستجو کنید و نیروهای بیشتری برای کشف و نبرد با بربرها بسازید. در ادامه با گسترش امپراتوری خود به همسایگان قدرتمندی برمی‌خورید که می‌توانید با آن‌ها رابطه‌ی تجاری یا اتحاد نظامی برقرار کنید و یا برای تصرف قلمروشان لشکرکشی نمایید.

در At the Gate، فصل‌ها و آب و هوا، محیط پیرامون شما را به طور گسترده‌ای تغییر می‌دهند. برای مثال رودخانه‌ای که در فصل تابستان یک مانع طبیعی محسوب می‌شد می‌تواند در فصل زمستان به یک مسیر برای لشکرکشی شما یا دشمنانتان تبدیل شود. علاوه بر این زمستان‌های سخت می‌توانند شما را با کمبود منابع روبه‌رو کنند بنابراین در فصل‌های دیگر باید به دنبال پیدا کردن منابع کافی برای روز‌های سخت باشید.

گالری

دانلود SD – دانلود HD – دانلود FULL HD

تماشا بصورت تمام صفحه

و در پایان

هر چند شاید بودجه‌ی At the Gate در اندازه‌ی بازی‌های مشابهی مانند Civilization نباشد اما با توجه به سوابق تیم سازنده و اطلاعاتی که از بازی منتشر شده است باید شاهد یک عنوان جذاب در سبک 4X باشیم؛ سبکی که برای مدت‌ها در انحصار Civilization بود اما با عرضه‌ی عناوین جدیدی مانند At the Gate رقیبانی برای این فرانچایز ظاهر شده‌اند. بازی At the Gate در تاریخ پنج‌شنبه، 3 بهمن 1397 برای پلتفرم PC عرضه می‌شود.