درآمد 2.4 میلیارد دلاری Fortnite در سال 2018

fortnite

Fortnite با بخش Battle Royal رایگانِ خود به موفقیت‌های شگفت‌انگیز و رکوردشکنی دست پیدا کرده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameinformer، بر اساس آماری جدید از Super Data، بازی Fortnite نه تنها پرسودترین بازی‌ِ رایگان در سال 2018 بوده بلکه درآمد سالانه‌ی 2.4 میلیارد دلاری را به لطف اسکین‌ها، emoteها و Season Passها در این سال کسب کرده که آن را از این حیث در جایگاه نخست تاریخ بازی‌های ویدئویی قرار می‌دهد.

هم‌چنین این گزارش نشان می‌دهد که بازی‌های Free-to-play به رقم بزرگ 87.7 میلیارد دلاری دست یافته‌اند که این عدد حدود 80 درصد کل درآمد بازی‌های دیجیتالی در سال 2018 را شامل می‌شود. (درآمد کل بازی‌های دیجیتالی در این سال 109.8 میلیارد دلار بوده است.)

با وجود اینکه بازی‌های دیجیتالی بسیار متداول و همه‌گیر شده‌اند اما هنوز بازی‌های پولی خصوصا در غرب بسیار موفق هستند. بازی‌های پولی در مجموع حدود 17.8 میلیارد دلار در سال 2018 کسب‌کرده‌اند که پرسودترین(سود ناخالص) بازی‌های این دسته در این سال به شرح زیر هستند:

( 790 میلیون دلار) Fifa 18

(612 میلیون دلار) Call Of Duty Black Ops 4

(516 میلیون دلار) Red Dead Redemption2

هم‌چنین اخیرا Netflix اعلام کرده است که Fortnite رقیب‌ جدی‌تری نسبت به شبکه‌ی HBO برای آن‌ها می‌باشد. از اخبار مربوط به این بازی می‌توان به موفقیت آن بر روی نینتندو سوییچ اشاره کرد که می‌توانید جزئیات آن را در اینجا بخوانید.