سونی برای شبکه پلی‌استیشن کنسول نسل بعدی خود نیرو استخدام می‌کند

صحبت‌های زیادی در مورد نسل بعد گیمینگ در جریان است، هم مباحثی در رابطه با آینده سونی وجود دارد و هم بحث‌هایی پیرامون آینده شرکت مایکروسافت شکل گرفته، در هر صورت ما متوجه این موضوع هستیم که در حال حاضر هر دو کنسول در دست توسعه قرار دارند و تنها از تاریخ رونمایی و عرضه آن‌ها اطلاعی نداریم. بسیاری از گزارشات به رونمایی در سال 2019/اوایل 2020 اشاره دارند اگرچه چیزی هنوز به طور رسمی تایید نشده است. حال با توجه به گزارشات و آگهی استخدام منتشر شده، شرکت سونی به دنبال استخدام نیرو برای استحکام پایه‌های کنسول نسل بعدی خود می‌باشد.

همانطور که می‌دانید، در طول عمر کنسول PS4(و بیشتر از آن در رابطه با PS3) شاهد انتقادهایی به PSN و نحوه عملکرد آن بودیم. برخی اوقات به طور کلی سرورها دچار مشکل می‌شوند و به طور تصادفی شاهد کند شدن عملکرد آن هستیم. همچنین فقدان چند قابلیت مهم نیز از مشکلات جدی آن به شما می‌روند.

اما به نظر می‌رسد شرکت سونی رویکردی اصلاحی و تقویتی در پیش گرفته و در رابطه با کنسول بعدی آن‌ها شاهد نقص‌های کمتری خواهیم بود. چند ماه پیش، شایعه‌ای مبنی بر آپگرید اساسی PSN برای کنسول PS5 منتشر شد و آگهی شغلی جدید نیز این شایعه را تایید می‌کند اما آیا در ساختار و سیستم کلی PSN شاهد تغییرات گسترده خواهیم بود؟

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، سونی در هفته گذشته یک آگهی شغلی برای جذب مهندس شبکه عملیاتی ارشد برای شعبه کالیفرنیا منتشر کرد.

در توضیحات آمده است:

"به عنوان یک عضو اصلی در تیم مهندسی شبکه، شما مسئول حمایت و توسعه میان مدت یا طولانی مدت یک IP جهانی پیشرفته هستید که به ارائه بالاترین استاندارد و قدرت برای خدمت استریم بازی‌های PS Now و پایین‌ترین تاخیر ممکن برای جامعه جهانی پلی‌استیشن پایبند است. شما به تیم عملاتی ابتدایی(DevOps) کمک خواهید کرد تا کارایی را بالا ببرید و در استحکام نسل بعدی پلی‌استیشن مشارکت کنید."

همانطور که مشهود است، نه تنها شاهد پیشرفت و بهبود در PSN خواهیم بود بلکه Playstation Now هم دستخوش تغییرات و بهبود می‌شود. چنین چیزی مطابق انتظارات آنالیزگران و بازیکنان نیز می‌باشد چرا که هر چه به جلو پیش می‌رویم تکیه بر استریم بیشتر می‌شود.

در این میان یک آگهی شغلی دیگر مبتنی بر نیاز به مهندسی نرم‌افزار برای پلی‌استیشن سان‌دیگو، به بهبود و آپگرید PSN اشاره می‌کند.

در توضیحات آمده است:

"این یک موقعیت کاری بالا رتبه رهبری تکنیکی در Sony Interactive Entertainment می‌باشد. این نقش باید بتواند به مهندسی پلتفرم سازمانی برای رسیدن به پلتفرم و سرویسی در دسترس،مقاوم بودن در برابر خطا،جهانی بودن و اطلاعاتی نسل بعدی که بر پایه PSN که رشد شدیدی دارد کمک کند. این نقش کلیدی باید بتواند تبدیلات تکنولوژی اطلاعات شبکه‌ای پلتفرم که شامل سرویس‌های حال حاضر و جدید می‌شود را حمایت کند."

در گزارشات اخیر متوجه شدیم، "لوییس وارد"، آنالیزگر مشهور IDC، در مورد نسل آینده صحبت‌های زیادی به میان آورده است. بنابر بیانیه اخیر او، ما تا سال 2021 شاهد عرضه کنسول‌های جدید نخواهیم بود، البته او پیشبینی کرد سال قبل از آن یعنی 2020 و در جریان مراسم E3 از آن‌ها رونمایی شود.

نظر شما در این باره چیست؟