فیل اسپنسر در مراسم CES همکاری با AMD برای پلتفرم‌های بعدی مایکروسافت را تایید کرد

کنفرانس AMD در مراسم CES 2019 برگزار شد و البته شامل اخبار بزرگی برای بازیکنان PC می‌شد. سومین نسل پردازنده‌های دکستاپ Ryzen شرکت AMD رونمایی شد و کارت گرافیک جدید و قدرتمند Radeon VII نیز در مرکز توجه قرار داشت اما یک لحظه جذاب برای بازیکنان کنسول‌ نیز رقم خورد که جالب توجه می‌باشد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، در جریان سخنرانی دکتر "لیزا سو"، فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox مایکروسافت به صحنه آمد و به دنبال ستایش مدیرعامل AMD تایید کرد، مایکروسافت و AMD برای پلتفرم‌های آینده نیز با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

او در این مورد گفت:

"به عنوان یک شرکت، ما به فرصت‌ها در گیمینگ نگاه می‌کنیم و یکی از چیزهایی که باید بگویم این است که وقتی ما فکر می‌کنیم چه کسانی همکاران ما هستند، ما در مورد شرکت‌های بزرگی فکر می‌کنیم که کارهای عالی انجام می‌دهند اما همچنین این عملکرد را به بهترین شیوه و راه درست خود پیش می‌برند. شما شخصی هستید که در این صنعت احترام زیادی برایش قائل هستم و من شیوه‌ای که AMD را رهبری کرده‌اید دیده‌ام و من فکر می‌کنم داشتن شریک و همکاری همچون AMD که به شیوه همکاری با ما کار می‌کند نه تنها برای تکنولوژی آینده ما مناسب است بلکه در سطح فرهنگی نیز تناسب خوبی با ما دارد، این عالی است که همکاری مانند شما داریم."

"همانطور اگر به پلتفرم‌های آینده نگاه کنیم که در حال ساختش هستیم، همکاری‌ها و نوآوری‌هایی که در گذشته دیده‌ایم ما را به توانایی امروز رسانده است. من فکر می‌کنم این‌ها برای تلاش‌های آینده ما حیاتی و مهم هستند. من به آینده امید دارم و نمی‌توانم برای رونمایی از موارد در دست ساخت برای مردم صبر کنیم."

براساس شایعات منتشرشده توسط منبع داخلی Microsoft یعنی "برد سمز" (Brad Sams، سردبیر ارشد وبسایت Thurrott.com)، کنسول Xbox Scarlett در سال 2020 با استفاده از تکنولوژی Zen 2 و GPUهای نسل‌بعدیِ AMD عرضه خواهد شد. هدف این کنسول اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. این شایعه با شایعات قبلی پیرامون PS5 و استفاده از یک CPU 8هسته‌ایِ Zen تطابق دارد. بنابر این، به نظر می‌رسد که باری دیگر هر 2 شرکت Microsoft و Sony برای کنسول‌های نسل بعدی خود با AMD همکاری خواهند کرد.

از طرفی با توجه به مطالبی که از "برد سمز" (Brad Sams)، اینسایدر مایکروسافت پخش شده است، به نظر می رسد که کمپانی مایکروسافت مشغول ساخت تنها یک یا دو کنسول جدید نیست، بلکه چهار کنسول اکس باکس جدید اکنون توسط این کمپانی در دست توسعه هستند.

دو کنسول مربوط به نسل فعلی هستند و احتمالا تا پایان سال 2019 روانه‌ی بازار شوند. یکی از آن ها با نام رمزی Maverick شناخته می شود و قرار است کنسولی بدون قابلیت خواندن دیسک و صرفا برای استریم بازی ها (پشتیبانی از پروژه xCloud) باشد. کنسول دوم که ظاهرا قرار است قبل از Maverick منتشر شود، یک مدل جدید از کنسول های Xbox One S است که علارغم کوچک تر و ارزان قیمت تر بودن، از سرویس xCloud نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟