The Division 2 درجه بندی سنی M را دریافت کرد

Tom Clancy’s The Division 2

زمان زیادی تا عرضه‌ی Tom Clancy's The Division 2 باقی نمانده ولی قبل از اینکه بتواند در دسترس عموم قرار بگیرد، دوستان خوبمان در هیئت درجه‌بندی سنی سرگرمی‌های نرم‌افزاری (ESRB، افرادی که رده‌ی سنی بازی‌ها در آمریکای شمالی را انجام می‌دهند) این عنوان آنلاین جهان باز سوم شخص شوتر را آزمایش کرده‌اند تا مشخص کنند محتویات آن چه درجه‌بندی سنی‌ای باید دریافت کند.

پس، نظر ESRB درمورد The Division 2 چیست؟ خب به گزارش پردیس گیم و به نقل از comicbook، مثل بازی اول، این عنوان درجه‌بندی M به معنی "مختص به بالغین" را دریافت کرد و شامل این هشدار شد که محتویات آن نه تنها شامل خشونت می‌شود، بلکه خشونت آن بسیار بالاست. در توضیحات به مصرف مواد مخدر، لغات رکیک و خون اشاره شده.

همچنین به بازیکنان درمورد تقابلات بین کاربران و خریدهای داخل برنامه‌ای هشدار داده شده که این نکته فی‌نفسه تأییدی بر وجود microtransactions در همه‌ی بازی‌ها نیست اما در این مورد چرا.

در ادامه ESRB دلایل انتخاب این درجه بندی سنی را چنین توضیح داده؛

"این یک شوتر سوم شخص تاکتیکی است که در آن بازیکنان نقش یک مأمور برجسته‌ی دولت را به عهده می‌گیرند که در ایالت واشنگتون دی.سی به مبارزه با گروه‌های مختلف می‌پردازد. بازیکنان از اسلحه‌های سنگین، تفنگ‌های تک‌تیرانداز و مواد منفجره استفاده می‌کنند تا امواجی از سربازان دشمن را در نبردی دیوانه‌وار به کشتن دهند. این تیراندازی‌ها شامل شلیک‌های واقع‌گرایانه، ناله‌ی درد افراد و افکت‌های پاشیدگی خون می‌شود. کات‌سین‌ها صحنه‌های بسیار خشنی را نمایش می‌دهند؛ شلیک شدن به سر شخص از فاصله نزدیک، فرد بسته شده‌ای که پشت سر هم با چکش ضربه می‌خورد (اکثراً خارج از چارچوب صفحه نمایش). یک ماده مخدر خیالی به نام Spice در بازی به شکل رایجی استفاده می‌شود و ارجاعات دیگری نیز به مخدرها می‌شود؛ کیسه‌های Spice، آزمایشگاه تولید مواد، لغت "آشپزخانه‌ی مخدر" روی برخی دیوارها نوشته شده. الفاظ رکیک مختلف در دیالوگ‌ها استفاده می‌شود."

البته، اگر بازی اول را که در سال 2016 منتشر شد تجربه کرده باشید، همه‌ی این موارد برایتان آشنا خواهند بود. Tom Clancy's The Division 2 اصلاً مناسب بچه‌ها نیست ولی به بدی سایر عناوینی که رده‌بندی بالغین را دریافت می‌کند نیز نمی‌رسد.

Tom Clancy's The Division 2 برای Xbox One، PlayStation 4 و PC در دست توسعه قرار داد و طبق برنامه‌ریزی‌ها 24 اسفند به شکل جهانی عرضه خواهد شد. تا اینجای کار، خبری از نسخه‌ای برای Nintendo Switch نبوده و از این پس نیز بعید است شاهد چنین چیزی باشیم.