جزئیات سیستم پیشروی در Sekiro: Shadows Die Twice و انحرافات آن از سری Dark Souls اعلام شد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، اطلاعات تازه‌ای از سیستم پیشروی در عنوان Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد، سیستمی که شامل درخت مهارت‌ها و برخی انحرافات کلیدی از مکانیک اصلی سیستم Level-up در سری Dark Souls می‌شود.

وبسایت GameInforme با سازنده بازی، FromSoftware، مصاحبه‌ای ترتیب داده است که در جریان آن اطلاعاتی از سیستم پیشروی در Sekiro مشخص می‌شود. روشن است که ساخت‌های مختلفی که در بخش خلق شخصیت و Level-up کردن آن در سری Dark Souls داشتیم در بازی جدید میازاکی وجود ندارد، مواردی مانند سلاح‌های قدرتی،سلاح‌های سرعتی یا جادو دیگر وجود نخواهند داشت اما بازیکنان همچنان توانایی شخصی‌سازی شخصیت اصلی بازی را خواهند داشت تا استایل‌های مختلف مبارزه تحقق یابد. روش اصلی بالا بردن سطح شخصیت اصلی همان پوینت‌های تجربه(Experience Point – XP) خواهد بود اما از طرفی یک منبع قابل استناد دیگر برای قوی‌تر کردن روش مبارزه وجود دارد که طلا می‌باشد.

بر خلاف سری بازی‌های Dark Souls، بازیکنان تجربه و دارایی خود را پس از مردن از دست نخواهند داد، طلای آن‌ها نیز از دست نخواهد رفت. کارگردان Sekiro، "هیدتاکا میازاکی"، به Game Informe گفت، مردن همچنان یک تاثیر تعیین‌کننده و شدید به بازیکن وارد خواهد کرد تا بازیکنان حرفه‌ای سری Dark Souls تجربیات گذشته خود را به کار گیرند و به صورت خودکار فراموششان نکنند. میازاکی این تاثیر جدی مردن را توضیح نداد

پس از بالا رفتن سطح بازیکن(Level Up شدن)، بازیکنان به شبکه انتخابی مهارت‌های درختی مختلف(در بازی چندین مهارت درختی وجود دارد) متصل خواهند شد، مهارت‌هایی که نیاز به باز شدن دارند. برای انتخاب هر یک از این مهارت‌ها ابتدا باید راه‌های آن باز شود. راه‌های مذکور توسط آیتم‌های مخصوصی باز می‌شوند که میتوانید در سرتاسر دنیای بازی آن‌ها را بیابید. اطلاعات جزئی‌‎تری مبنی بر ضروری بودن این آیتم‌ها منتشر نشد، شاید برای دستایبی به برخی از آن‌ها نیاز باشد بازی را گوشه به گوشه بررسی کنید. یک درخت مهارت شینوبی،درخت مهارت سامورایی و درختی برای بالا بردن سطح دست مصنوعی وجود خواهد داشت. هر یک از این درخت‌های مهارتی راه‌های متفاوتی خواهند داشت که بازیکن برای پیشروی در هر یک از آن‌ها باید بر روی خواص و ویژگی‌های خاصی مثل قدرت یا سرعتی بودن تمرکز کند.

تجربه و بالا بردن سطح تنها راه پیشروی و پیشرفت شخصیت اصلی نخواهد بود، چرا که آیتم‌هایی در سرتاسر دنیای بازی وجود دارند که به شما منافع زیادی می‌رسانند. برای مثال پیدا کردن 4 دانه تسبیح سطح posture و خط سلامتی را بهبود خواهد داد و ابزارهایی وجود دارند که دست مصنوعی شخصیت اصلی بازی را بهبود می‌دهند تا بتواند شوریکن شلیک کند و یا از خود آتش خارج کند.

در آخرین اخبار متوجه شدیم Sekiro: Shadows Die Twice درجه‌بندی سنی "بزرگسالان" را توسط ESRB دریافت کرد. از زمان منتشر شدن تریلر رونمایی این عنوان در The Game Awards 2017 قابل پیش‌بینی بود که مسیر کاری FromSoftware با توسعه‌ی بازی‌هایی با حضور شخصیت‌های هولناک یا زمینه‌های وحشت‌آور در این محصول جدید نیز ادامه پیدا می‌کند.

از طرف دیگر جالب است بدانید بازی جدید میازاکی قابل فهم‌تر خواهد بود و سیستم روایتی آن نسبت به سری Dark Souls و Bloodborne متفاوت می‌باشد.

او در این باره گفته بود:

"البته ما این بار یک شخصیت اصلی ثابت داریم. احساس می‌کنم که تبرهای او هسته اصلی داستان را شکل می‌دهد. شخصیت‌های دیگر نیز حول او رشد خواهند کرد. این به ما اجازه می‌دهد داستان جذابی را به تصویر بکشیم که البته این بار در محیطی شفاف‌تر و ساده‌تر رخ خواهد داد. بنابراین به طور کلی این بار با داستانی قابل فهم‌تر رو به رو هستیم."

Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ 22 مارس برای سه پلتفرم PC،Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟