پیش‌نمایشی بر بازی Double Cross؛ تیم نجات کهکشانی!

Double Cross یک پلتفرمر اکشن است که داستان Zahra، یکی از مامورین گروه R.I.F.T. را دنبال می‌کند که وظیفه‌شان برقراری صلح بین تمامی ابعاد دنیاست. با پیش‌نمایش پردیس‌گیم برای این بازی همراه باشید.

پیش‌نمایشی بر بازی Double Cross؛ تیم نجات کهکشانی!

"به قلم علی رجبی"

مقدمه

درکنار عناوین رده اول یا همان AAAها، بازی‌هایی هم هستند که بدست گروهی کوچک و مستقل ساخته می‌شوند. عمده این عناوین، بازی‌های نسبتا خوبی هستند و معمولا بر روی سبک‌هایی متمرکز می‌شوند که از ریسک کمتری برخوردارند، مثل پلتفرمرها. بازی Double Cross نیز یک پلتفرمر اکشن است که در آن ردایی از عناوینی چون Mega Man یا Dead Cells یافت می‌شود. این بازی توسط افرادی ساخته می‌شود که پیش از این هم روی این سبک کار کرده‌اند و تجارب لازم را دارند. فقط با این تفاوت که بازی قبلی آن‌ها بیشتر حالت سرگرمی و رقابتی داشت و این بازی، مسیر داستانی خطی را دنبال می‌کند و بطور کلی تجربه‌ای منظم‌تر و جمع‌وجورتر است.

آشنایی با سازندگان

استودیوی سازندگان مستقل این بازی، 13AM Games نام دارد که درحال حاضر متشکل از 11 عضو است. اصالت تیم آن‌ها کانادایی است و اولین کارشان را ابتدا در سال 2014 معرفی کردند. بازی اول آن‌ها Runbow نام داشت که یک پلتفرمر رقابتی چند نفره بود و علارغم سادگی‌اش، توانست موفقیت قابل توحهی را بعنوان یک بازی مستقل کسب کند. بعدها حتی شخصیت‌های مهمان از عناوینی چون Shovel Knight و SteamWorld Dig دریافت کرد که بر محبوبیت بازی افزود. پورت Nintendo 3Ds این بازی دومین عنوان انحصاری کنسول یاد شده است. Runbow توانست در سال 2017 بخشی از lineup مخصوص Xbox یعنی Games with Gold شود.

داستان

ماجرای بازی روایتگر قصه Zahra Sinclair است، یک مامور تازه استخدام شده در گروه "قانون گذاران مرزها و فناوری میان بعدی"، به اختصار R.I.F.T.. وظایف آن‌ها همانطور که از نامشان پیداست، برقراری صلح و امنیت میان تمامی بعدهای کهکشان است. حمله تازه‌ای به مرکز این گروه باعث می‌شود Zahra خود را در یک ماجراجویی دور و دراز بیابد که طی ان باید از تمامی فناوری‌های ممکن برای جنگیدن، پریدن و زنده ماندن استفاده کند! مقابل شما شخصیتی مرموزی موسوم به "مجرم X" قرار دارد که باعث و بانی تمامی آشوب‌های بازیست.

گیم‌پلی

بعنوان یک پلتفرمر اکشن و ماجراجویی، شما بطور کلی وظیفه دارید هر مرحله را با پشت سرگذاشتن موانع و دشمنان بسیار، رد کنید و درنهایت باس‌فایت مربوطه را شکست دهید. در این مسیر از انواع و اقسام قابلیت‌ها و فناوری‌های مختلف استفاده خواهید کرد که به مرور زمان بدست می‌آورید. نحوه بازی کردن کاملا به عهده خودتان است؛ این خصلت با جمع‌اوری آیتمی به نام Upgradium ممکن می‌شود که برای ارتقای سطح و دست یابی به ایتم‌های جدید لازم است. ویژگی شاخص بازی، استفاده از وسیله‌ای موسوم به Proton Slinger است که چون یک تار یا طناب عمل کرده و بازیکن خود را ملزوم به استفاده از ان در اکثر مواقع می‌یابد. داستان بازی نیز به شکل یک Visual Novel روایت می‌شود. شما می‌توانید با شخصیت‌های مختلف مکالماتی داشته باشید یا حتی برای ان‌ها ماموریت‌ و اعمال مختلف را انجام دهید که پاداش‌هایی را به همراه دارد. طراحی بصری بازی به شکل 2 بعدی بوده و از سبک انیمه‌ای الهام گرفته است.

گالری

دانلود با کیفیت SD – دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت FULL HD

و در پایان

با توجه به سابقه 13AM Games، می‌توان اطمینان خاطر داشت که بازی جدید آن‌ها هم درنهایت به عنوانی مفرح و جالب تبدیل شود. هرچند که در نگاه اول ممکن است سادگی آن فریبتان دهد اما یادمان نرود که اکثر عناوین مستقل و موفق امروزی، در نگاه اول چیزهای ساده‌ای بنظر می‌آمدند، پس بهتر است تا تجربه نهایی صبر کنیم. بازی Double Cross در تاریخ پنج‌شنبه، 10 دی 1397، برای سیستم‌های شخصی و Nintendo Switch عرضه خواهد شد.