دهمین دوره حراج آثار هنری تهران ۲۰ دی برگزار می شود

دهمین دوره از حراج تهران ویژه هنر معاصر ایران ۲۱ دی ماه برگزار می‌شود. در این حراج ۱۱۴ اثر از ۱۰۵ هنرمند چکش می‌خورد که شامل ۱۴ مجسمه، ۷۵ نقاشی، ۶ عکس و ۱۹ نقاشی‌خط می‌شود. بر اساس اعلام روابط عمومی حراج تهران، از میان هنرمندانی که آثار آنها در دهمین دوره حراج ارائه می‌شود، ۱۶ نفر درگذشته و ۸۹ نفر آنها در قید حیات هستند.

مسن‌ترین هنرمند این دوره منیر فرمانفرماییان متولد ۱۳۰۱ است و جوانترین هنرمندان نیز فرزانه وزیری‌تبار و یحیی گمار هستند که در سال ۱۳۶۶ متولد شده‌اند. در ادامه این جدول آمار شرکت‌کنندگان به این شکل ارائه شده است:

سایت حراجی تهران

  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۰۰ – ۵ نفر
  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۱۰ – ۱۷ نفر
  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۲۰ – ۱۶ نفر
  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۳۰- ۲۲ نفر
  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۴۰- ۱۶ نفر
  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۵۰- ۱۸ نفر
  • هنرمندان متولد دهه ۱۳۶۰- ۱۱ نفر

در جدول ارائه شده توسط روابط عمومی حراج تهران، آمار قیمت و آثار حراج دی ۹۷ به این شرح اعلام شده است:

  • مجموع کل کمینه ۲۵۱٫۶۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • مجموع کل بیشینه ۳۵۶٫۰۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

گفتنی است نمایش آثار دهمین حراج تهران ۱۹ و ۲۰ دی در هتل پارسیان آزادی انجام می‌شود و مراسم حراج روز ۲۱ دی برگزار خواهد شد.

اثر حاضر او که برای دهمین دورۀ حراج تهران که از مجموعه‌ای متفاوت از آثار روح‌الامین انتخاب شده است؛ مجموعه‌ای است از اسب‌های وحشی باعنوان عصیان. نگاه خاص و اسطوره‌ای او در خلق این اثرِ متفاوت نیز ورود کرده است و تمامی چارچوب بوم را از کنش و حرکت انباشته است و لکه‌های پراکندۀ او در جای جای بوم هیجان پرش و حرکت دو اسب را دوچندان کرده است.

امضاء: «محب علی ۹۷» (پایین راست) اکریلیک روی بوم دولته‌ای، هر لت ۳۳۰×۱۳۰ سانتیمتر، در مجموع ۳۳۰×۲۶۰ سانتیمتر تاریخ اثر: ۱۳۹۷

امضاء: «رکنی-حائری Rockni haeri ۲۰۰۲-۱۳۸۱» (پایین راست) اکریلیک روی بوم ۲۵۰×۱۵۰ سانتیمتر تاریخ اثر: ۱۳۸۱ -این اثر مرمت شده است. پیشینه: این اثر در سال ۱۳۸۲ برنده جایزه دوم ششمین دوسالانه نقاشی معاصر تهران شده است.

عنوان اثر : سه سوار امضاء: «S.Tabrizi» (پایین راست) اکریلیک و ورق طلا روی بوم ۱۳۷×۱۰۳ سانتیمتر تاریخ اثر: ۱۳۷۵ پیشینه: این اثر متعلق به یک مجموعه معتبر می‌باشد.

عنوان اثر : وجد امضاء: «HADi HAZVEi ۶۱» (پایین راست) ترکیب مواد روی کاغذ کشیده شده روی بوم ۲۰۲×۱۵۳ سانتیمتر تاریخ اثر: ۱۳۴۰ -این اثر مرمت شده است. پیشینه: این اثر متعلق به یک مجموعه معتبر می‌باشد

امضاء : ( Hadi Hazavei ۶۳ ) (پایین راست) رنگ روغن روی بوم سانتیمتر ۱۸۸×۱۲۲ تاریخ اثر: ۱۳۴۲

حراجی تهران

مضاء: «امید حلاج ۱۳۹۰ Omid Hallaj ۲۰۱۱» (پایین چپ) رنگ روغن روی بوم ۱۹۵×۱۴۵ سانتیمتر تاریخ اثر: ۱۳۹۰

نوشته دهمین دوره حراج آثار هنری تهران ۲۰ دی برگزار می شود اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.