گزارش ویژه: کنسول جدیدی برای رقابت با Xbox و PlayStation در راه است

"یان بل"(Ian Bell) رییس استودیوی Slightly Mad اعلام کرده است که آنها در حال توسعه یک کنسول مستقل هستند. مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کنسول هنوز اعلام نشده‌است ولی بل جزییاتی از آن را اعلام کرده است.

به گزارش پردیس گیم، اولین اطلاعات از این کنسول توسط بل در توییتر اعلام‌شد. وی در توییتی اعلام کرد که:

" Mad Box به زودی منتشر خواهد شد"

او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این کنسول احتمالا تا سه سال آینده منتشر خواهدشد و از اجرای بازی‌های واقعیت مجازی با 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. بل گفت:

" این کنسول از بیشتر هدست های واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد و مشخصات آن در حد رایانه های دو سال آینده خواهد بود. ما در مراحل اولیه صحبت با سازندگان سخت افزار ها هستیم و به خاطر همین نمی توانیم جزییات بیشتری را اعلام کنیم."

وی در مورد بازی هایی که برای این کنسول منتشر خواهند شد گفت:

" به نظر ما بازی های انحصاری به صورت انحصاری باقی خواهند ماند ولی این نکته هم وجود دارد که ما یک موتور بازی‌سازی میان پلتفرمی به سازندگان ارائه خواهیم داد و انتخاب با خود سازندگان بازی خواهد بود. الآن هدف ما این نیست که سازندگان را به ساخت بازی های انحصاری تشویق کنیم."

او در ادامه توضیح داد که صنعت بازی به شدت حالت انحصاری به خود گرفته است و هدف Mad Box این است که رقابت سالمی را به عرصه‌ی کنسول ها که سال هاست در رقابتی سه جانبه در انحصار Sony و Microsoft و Nintendo است وارد کند.

او همچنین گفت که طرح های اولیه Mad Box تا چهار الی شش هفته‌ی بعد اعلام خواهد شد. Mad Box قرار است به صورت جهانی و با قیمتی رقابتی نسبت به دیگر کنسول ها عرضه شود. همچنین او اعلام کرد که آنها در حال حاظر پیشنهاداتی از سرمایه گذارانی برای تامین هزینه های ساخت کنسول دارند ولی آنها هنوز در مراحل اولیه هستند و این شرکت به دنبال بهترین پیشنهاد در این زمینه است.

نظر شما در این مورد چیست؟