شایعه؛ PlayStation 4 بیش از 90 میلیون واحد فروش داشته و Nintendo Switch رکورد 25 میلیون واحد را شکسته است

PlayStation 4

بنا بر گفته‌ی پال هانتر (Paul Hunter)، نوسنده‌ی ارشد بخش گیمینگ، تکنولوژی و مطبوعات در Walmart Canada (شرکت خرده فروشی)، دو کنسول‌ محبوب‌تر این نسل، PlayStation 4 از Sony و Nintendo Switch، ممکن است رکوردهای مهم تازه‌ای را جا به جا کرده باشند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech ، در اوایل دیروز، هانتر در توئیتر نوشت PlayStation 4 بیشتر از 90 میلیون واحد فروش داشته. مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، وی اضافه کرد Nintendo توانسته به فروش 25 میلیون واحدی Switch دست یابد.

میتوانید متن ترجمه شده‌ی توئیت را در ادامه مشاهده کنید؛

فروش PlayStation 4 از 90 میلیون واحد فراتر رفت. ایستگاه بعد: 100 میلیون!

– The Hunter، یازدهم دی ماه 97.

Nintendo Switch از 25 میلیون واحد فراتر رفت. نزدیک دو برابر بیشت از میزان فروش Wii U.

– The Hunter، یازدهم دی ماه 97.

آخرین اعداد و ارقام رسمی از Sony و Nintendo به این شکل بودند که 86.1 میلیون واحد PlayStation 4 (رسماً در تولد پنج سالگی این کنسول اعلام شد) فروش داشته و 22.86 میلیون واحد برای Nintendo Switch به ثبت رسیده است. با توجه به هدف بالایی که Nintendo مدتی پیش برای Switch در نظر گرفت و اعتماد به نفس نشان داد که میتوانند تا پایان سال مالی (تا مارس 2019) 20 میلیون واحد فروش داشته باشند، هانتر اعلام کرد که احتمال دارد به 17 یا 18 میلیون برسند و سپس از رقم مورد نظرشان مقداری فاصله داشته باشند. البته، این فقط یک حدس است ولی رئیس Nintendo آقای Furukawa چند هفته قبل شخصاً اعتراف کرد رسیدن به این هدف راحت نخواهد بود.

با این حال، Switch درحال حاضر سریع‌ترین فروش در بین کنسول‌های این نسل در ایالات متحده را به خود اختصاص داده و در این آمار به خصوص PlayStation 4 را شکست می‌دهد.البته باید در نظر داشت، با اینکه پس از شکست تبلیغاتی Wii U چشم‌انداز سالمی برای این کنسول دستی فراهم شده، نمیتواند لزوماً بدین معنی باشد که بتوانند با همین سرعت به فروش خود ادامه بدهند.

توجه داشته باشید ارقام منتشر شده توسط پال هانتر نمیتوانند به عنوان آمار رسمی تلقی شوند، بنابراین، فعلاً مثل یک شایعه آن‌ها را در نظر بگیرید. در هر صورت، اگر حقیقت داشته باشند، انتظار داریم Sony و Nintendo به زودی در مطبوعات این اخبار را تأیید کنند.