سوئینی: امنیت بازی‌های انحصاری روی Epic Store به وسیله ترکیبی از بازاریابی، سرمایه گذاری یا ضمانت‌های درآمدی تأمین شده است

Epic Games

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، بنیان گذار Epic Games آقای تیم سوئینی توضیح داد که شرکتش چگونه امنیت عناوین انحصاری منتشر شده روی فروشگاه Epic Games را تأمین می‌کند…

بنا بر گفته‌ی سوئینی، این شرکت از ترکیب "تعهدات بازاریابی، سرمایه گذاری در توسعه یا ضمانت‌های در آمدی" استفاده می‌کند تا مطمئن شوند بازی‌های انحصاری به Epic Store می‌آیند. در پاسخ به یکی از پُست‌ها در انجمن Reddit که Epic Store را "ضد مشتری" می‌نامید، مدیر عامل Epic عنوان کرد این فروشگاه "رقابت سالم" و "نوآوری" را به جنب و جوش در خواهد آورد.

سوئینی نوشت؛ "به شما بستگی دارد که تعیین کنید چه چیزی ضد مشتری است ولی هدف ما در فروشگاه Epic Games این است که رقابتی خیلی حرفه‌ای داشته باشیم. به بیان دیگر، میخواهیم به عنوان یک فروشگاه به رقابت بپردازیم و رقابت سالم بین سایر فروشگاه‌ها را تشویق کنیم."

وی ادامه داد، "وقتی فروشگاه‌های زیادی درحال رقابت هستند، نتیجه‌ی آن ترکیبی از قیمت‌های بهتر برای شما، معامله‌های بهتر برای توسعه دهندگان و سرمایه گذاری و محتویات جدید و نو آوری می‌شود. این عناوین انحصاری به رایگان وارد فروشگاه ما نمی‌شوند؛ آن‌ها نتیجه‌ای از تعهدات بازاریابی، سرمایه گذاری در توسعه یا ضمانت‌نامه‌های درآمدی هستند. تمام این‌ها به سازندگان کمک می‌کند."

در پاسخ ایشان، سوئینی اشاره‌ای به تفاوت سهم Epic و سایر فروشگاه‌ها از جمله Steam داشت.

"وجود چندین فروشگاه برای سلامت یک اکوسیستم ضروری است. وقتی فقط یکی وجود دارد، تمایل طبیعی آن‌ها جذب درآمد بیشتر و بیشتر می‌شود که ادامه‌ی آن باعث به دست آمدن سودهای انحصاری برای فروشگاه می‌باشد به جای اینکه این درآمدها به دست سازندگان برسد!"

"تمام توسعه دهندگان با این مفهوم آشنایی دارند چون کار و کاسبی آن‌ها زیر وزن مالیات‌های سنگین فروشگاه‌ها له می‌شود. برای همین است که توسعه دهندگان به شدت مشتاق شروع به کار Epic store هستند. برای مصرف کنندگان، درک می‌کنم که به نظرشان این هم یک لانچر دیگر محسوب می‌شود و اگر Steam را از قبل نصب کرده باشید ترجیح می‌دهید فقط از همان استفاده کنید. ولی اگر میخواهید در آینده بازی‌های خیلی بهتر ساخته شوند، پس لطفاً در نظر داشته باشید این فروشگاه چه خوبی‌هایی میتواند داشته باشد. استیم 30% از فروش را می‌گیرد و Epic فقط 12%. این یک تفاوت 18% است و خیلی از توسعه دهندگان سودهای بسیار کمتری از 18% دارند، پس این میتواند فرق میان سرمایه گذاری روی یک بازی جدید و ورشکسته شدن باشد!"

Epic فروشگاه بازی خود را در اوایل این ماه معرفی کرد و طی این پرده‌بردای عنوان نمود "به زودی فروشگاه Epic Games را راه‌اندازی می‌کنیم و سفری طولانی برای پیش بردن اهداف تمام توسعه دهندگان خواهیم پیمود. این فروشگاه با یک سری بازی دست چین شده روی PC و Mac شروع به کار می‌کند، سپس درهای خود را برای بازی‌های دیگر و همچنین Android و سایر پلتفرم‌ها در سال 2019 باز خواهد نمود."

به نظر می‌آمد که بسیاری با روی کار آمدن Epic store مشکل داشته باشند، اکنون با توجه به توضیحات فوق، شما چه فکر می‌کنید؟ حضور فروشگاهی جدید میتواند باعث پیشرفت صنعت گیمینگ شود؟