Avalanche Studios: قابلیت Cross-Play یک ویژگی تعیین کننده و گسترده برای PS5 و Xbox بعدی خواهد بود

در چند سال اخیر بحث و گفت و گو در رابطه با قابلیت Cross-platform بارها تکرار و درخواست شده و به یکی از موضوعات حساس صنعت بازی‌های ویدیویی بدل گشته است. با وجود این که شرکتی مثل سونی در ابتدا با این موضوع کنار نمی‌آمد اما سرانجام متقاعد شد که درهای خود را بر روی این قابلیت بگشاید، البته در ابتدا سونی به طور همه جانبه از آن استقبال نکرد و در حال حاضر تنها در عناوینی مانند Fortnite شاهد این ویژگی هستیم اما همین هم نشانه خوبی می‌باشد.

از طرف دیگر این را هم در ذهن داشته باشید که با گذر زمان قابلیت cross-play به یک ویژگی گسترده‌تر و در دسترس‌تر تبدیل خواهد شد و ممانعت از آن منطقی به نظر نمی‌رسد اما آیا در نسل بعد این ویژگی بر روی کنسول‌های نسل بعدی تعیین کننده و حیاتی خواهد بود؟ آیا Xbox Scarlett و PS5 شامل خصوصیت‌هایی خواهند شد که برای cross-platform play مناسب باشند؟ اخیرا تیم Gamingbolt از استودیو Avalanche سوالاتی پرسیده است که حول Generation Zero، بازی در دست ساخت دنیای باز شوتر آن‌ها، می‌چرخد. بحث و گفت و گوی مذکور در نهایت به کنسول‌های نسل بعدی و موضوعاتی پیرامون آن می‌رسد. cross-play نیز یکی از سوالات و موضوعات مورد بررسی آن‌ها بود، GamingBolt از او پرسید که آیا این قابلیت یک ویژگی اصلی برای کنسول‌های نسل بعدی می‌باشد یا خیر.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، مسئول و دارنده پروژه، "پاول کسلین"، در این رابطه گفت:

"با توجه به بحث‌های مطرح فضای مجازی و چیزهایی که مشاهده کرده‌ام، ما آن را محروم نخواهیم کرد و نادیده گرفته نخواهد شد."

او در ادامه در رابطه با انتظار برای نسل آینده گفت:

"کار کردن بر روی تکنولوژی‌های جدید همیشه جذاب است و ما نمی‌توانیم برای دیدن آینده صبر کنیم، هم برای بازیکنان هم برای سازندگان این چنین است."

قابلیت cross-play در سال‌های اخیر به دفعات مطرح شده و البته نکات مفید زیادی را به همراه خود می‌آورد و فراگیر شدن آن به نفع بازیکنان خواهد بود، یکی از حامیان اصلی این ویژگی شرکت Epic Games می‌باشد. همکاری مایکروسافت و نینتندو نیز به اهمیت این موضوع اشاره دارد.

Sony رویکرد بسیار سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با قابلیت Cross-Play داشته بنابراین هنگامی که طی روزهای گذشته اعلام کردند این ویژگی از طریق یک بتا برای بازی Fortnite فعال می‌شود تا دارندگان تمام پلتفرم‌ها و گوشی‌های مختلف بتوانند با یکدیگر آنلاین بازی کنند، باعث سوپرایز و تعجب بسیاری از طرفداران شد.

در آخرین اخبار مربوط به cross play متوجه شدیم که عنوان SMITE در سال 2019 از این قابلیت و Cross Progression حمایت خواهد کرد بدین معنا که نه تنها می‌توانید با دارندگان بازی بر روی سایر پلتفرم‌ها بازی کنید بلکه این توانایی را خواهید داشت که پیشروی و مواردی که خریداری کرده‌اید را به پلتفرمی دیگر انتقال دهید.

Generation Zero در سال 2019 برای سه پلتفرم PC،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟