نگاهی به عکس های بی نظیری که همه وقایع سال ۲۰۱۸ را برایمان مرور می کنند [قسمت اول]

سال ۲۰۱۸ با تمامی اتفاق های خوب و بد خود فردا تمام می‌شود؛ سالی مملو از خبر و فراز و فرودهای عجیب، جالب، ترسناک و بعضا ناراحت‌کننده.

در زیر نگاهی داریم به عکس های بی نظیری که همه وقایع سال ۲۰۱۸ را برایمان مرور می کنند.

اول ژانویه ۲۰۱۸ – دویدن مردم به سمت دریای شمال در طول مراسم «شیرجه سال نو» در کشور هلند.

20 ژانویه ۲۰۱۸ – گردهمایی مردم در گرند پارک لس‌آنجلس برای حضور در راهپیمایی زنان. این پیاده‌روی اعتراضی در حمایت از جنبش #MeToo بود. جنبش می‌تو در اعتراض و شفاف سازی مساله تجاوز به زنان توسط مقامات در صنایع مختلف بود که با سواستفاده از موقعیت خود، زنان زیادی را مورد تعرض جنسی قرار داده بودند.

24 ژانویه ۲۰۱۸ – گریه و همدردی مردم به سخنان راشل دن هولیندر (عکسش در تصویر نیست) در دادگاه لنسینگ میشیگان آمریکا در مورد تجاوزات پزشک تیم ژیمناستیک دختران آمریکا. لری نصار، پزشک متخصص استخوان‌درمانی اهل ایالات متحده آمریکا است که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۶ میلادی فعالیت می‌کرد. اما او در طول خدمت خود به سوءاستفاده جنسی از کودکان پرداخته و به همین جرم به ۱۷۵ سال زندان محکوم شد. تجاوزهای جنسی نصار پایه اصلی رسوایی جنسی ژیمناستیک آمریکا را به راه انداخت و او به تجاوز به دست کم ۲۵۰ دختر و زن متهم شد که شامل ژیمناست‌های مشهور نیز می‌شود. او حداقل ۱۰ تا از این تجاوزها را پذیرفته است.

30 ژانویه ۲۰۱۸ – ژست از خود راضی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ، در اولین خطابه وضعیت کشور آمریکا. او یک سال پس از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور در این سخنرانی گفت که «آمریکای کنونی بسیار قوی و قدرتمند است زیرا مردم این کشور قوی هستند.»

1 فوریه ۲۰۱۸ – پرش به موقع ببر برای گرفتن شکار در پارک ببرهای سیبری در هاربین چین.

مرور اخبار سال 2018

2 فوریه ۲۰۱۸ – رندل مارگریوز، پدر (سمت چپ) سه دختر است که لری نصار (پایین سمت راست) به هر سه آنها تجاوز کرده است. او در سومین و آخرین جلسه دادگاه این متهم به طور ناگهانی به نصار حمله می‌کند.

6 فوریه ۲۰۱۸ – لوئیس انریکه آرگل رییز، با دو اسب در حال عبور از آب های منجمد یکی از بزرگ ترین یخچال های طبیعی جهان موسوم به Geike Lake است تا غذا و تجهیزاتی را به دانش آموزان مدرسه مدیریت ملی طبیعت برساند.

مرور اخبار سال 2018

6 فوریه ۲۰۱۸ – در این تصویر مانکنی را مشاهده می‌کنید که پشت فرمان ماشین اسپرت تسلایِ ایلان ماسک نشسته و در فضا شناور است. این اتومبیل توسط اسپیس‌اکس کمپانی ایلان ماسک به فضا پرتاب شده است.

9 فوریه ۲۰۱۸ – معاون رئیس جمهور آمریکا، مایک پنس و همسرش کارن در مراسم افتتاحیه بازی‌های زمستانی المپیک در پیونگ‌چانگ کره جنوبی. کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی یعنی کیم جونگ اون نیز در پشت سر پنس دیده می‌شود. او مهمان رئیس‌جمهور کره جنوبی، مون جائه این بود. کیم یو جونگ نخستین فرد از خانواده خود بود که از سال ۱۹۵۳ میلادی تاکنون پا به کشور همسایه می‌گذاشت.

مرور اخبار سال 2018

12 فوریه ۲۰۱۸ – رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما و همسرش در مراسم رسمی رونمایی از پرتره‌های خود در گالری پرتره ملی در شهر واشینگتن شرکت کردند. هنرمندان این آثار نیز در تصویر حضور دارند: Kehinde Wiley و Amy Sherald.

مرور اخبار سال 2018

14 فوریه ۲۰۱۸ – تخلیه دانش آموزان دبیرستان مارجوری استون‌من-داگلاس در شهر پارکلند فلوریدا پس از تیراندازی مرگبار در این مدرسه که ۱۷ نفر را به کام مرگ فرستاد. مهاجم فردی ۱۹ ساله به نام نیکلاس کروز بود. او زمانی دانش آموز همین دبیرستان بوده و به دلایل انضباطی اخراج شده بود.

14 فوریه ۲۰۱۸ – تصویری از شیون و بی‌قراری مادرانی که فرزندان خود را در حادثه تیراندازی مدرسه مارجوری استون‌من-داگلاس از دست داده بودند.

14 فوریه ۲۰۱۸ – تصویری از کت‌واک فشن‌شو Marc Jacobs در نیویورک

17 فوریه ۲۰۱۸ – هلی‌کوپتر حامل وزیرکشور و مقام‌های ایالت اوآخاکا مکزیک که برای بررسی خسارات زلزله‌زده به این منطقه رفته بودند در هنگام فرود دچار سانحه شده و در حالی که وزیر کشور و فرماندار جان سالم به در برده‌اند، ۱۴ نفر از جمله یک کودک شش ماهه در خودروهایی که هلی‌کوپتر بر سر آنها افتاد کشته شدند. هلی‌کوپتر بروی سقف دو خودرو ون سقوط کرد.

22 فوریه ۲۰۱۸ – در این تصویر می‌بینید که گاو بزرگی را برای فوتو شوتینگ آماده می‌کنند. هر سال در کشور آلمان مراسمی ویژه برای انتخاب زیباترین گاو شیرده برگزار می‌شود. در «وردن» واقع در ایالت نیدرزاکسن آلمان سالانه مراسم انتخاب بهترین گاو های آلمان از نژاد گاو شیرده هولشتاین برگزار می‌شود.

25 فوریه ۲۰۱۸ – امدادرسانی به یک کودک سوری. بسیاری از مردم غوطه شرقی در اثر استنشاق گازهای سمی و شیمیایی در خطر مرگ قرار داشتند.

27 فوریه ۲۰۱۸ – هوپ هیکس، مدیر ارتباطات کاخ سفید یک روز پس از حضور در یک جلسه ۹ ساعته با کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از سمت خود استعفا داد.

مرور همه وقایع سال 2018

1 مارچ ۲۰۱۸ – ژورنالیست‌ها در حال تماشای برنامه زنده سخنرانی ولادیمیر پوتین هستند. پوتین در سخنرانی سالانه روسیه در مجلس این کشور گفت که کشور او موشک کروز هسته‌ای بی‌مانندی را توسعه داده که دامنه نامحدودی دارد و قادر است از سیستم‌های دفاع هوایی بگریزد.

مرور اخبار سال 2018

5 مارس ۲۰۱۸ – دانش‌آموزان در حال یادگیری رانندگی در دانشگاه عفت عربستان سعودی. این کشور برای نخستین بار قانون ممنوعیت رانندگی زنان را در سال ۲۰۱۸ برداشت. این مساله سبب شد تا عربستان سعودی در صدر اخبار جهان قرار بگیرد.

مرور اخبار سال 2018

9 مارس ۲۰۱۸ – رقصنده‌ای در حال آماده شدن برای روی صحنه رفتن در مراسم انتخاب ملکه بین‌المللی جهان است. در این مراسم که در پاتایای کشور تایلند برگزار می‌شود، زیباترین ترنس (تراجنسیتی) جهان انتخاب می‌شود.

مرور اخبار سال 2018

11 مارس ۲۰۱۸ – نمایش حرکات نمایشی جوانان در عربستان سعودی

مرور اخبار سال 2018

13 مارس ۲۰۱۸ – دونالد ترامپ در حال بازدید از پروتوتایپ دیوار مرزی در Otay Mesa.

مرور اخبار سال 2018

14 مارس ۲۰۱۸ – نمای هوایی بسیار جالب از قایق‌های استاندارد در ساحل خشک شده دریاچه Gruyere سوئیس. این خشکی به طور عمدی صورت گرفته. مسئولان جریان آب دریاچه را کاهش داده‌اند تا وقتی آب برف‌ها ذوب شده و در این دریاچه می‌ریزد، سیلی ایجاد نشود.

مرور اخبار سال 2018

15 مارس ۲۰۱۸ – کودک سوری که در چمدان پدرش به خواب رفته است. روستای بیت ساوه در کشور سوریه

15 مارس ۲۰۱۸ – کودکی که دچار ناتوانی جسمانی است در مراسم بزرگداشت فیزیکدان بزرگ بریتانیایی یعنی استیون هاوکینگ شرکت کرده است. این مراسم در کشور هند در شهر چنای برگزار شده بود. هاوکینگ یک روز قبل از سن ۷۶ سالگی چشم از جهان فروبست.

مرور همه وقایع سال 2018

19 مارس ۲۰۱۸ – نگهبان در حال نوازش پیرترین کرگدن سفید شمالی است که در سن ۴۵ سالگی پس از طی یک دوره بیماری سخت، از دنیا رفت.

مرور اخبار سال 2018

27 مارس ۲۰۱۸ – تعدادی گاررا روفا یا دکتر ماهی در حال شنا در اطراف صورت مردی که در حال استراحت در اسپایی در کشور ترکیه است. این ماهی‌ها وقتی هیچ پلانکتونی برای خوردن پیدا نمی‌کنند از پوست مرده صورت انسان تغذیه می‌کنند.

27 مارس ۲۰۱۸ – یک نیروی گشت مرزی آمریکا در حال دستگیر کردن مهاجران غیرقانونی در مرز تگزاس است.

مرور اخبار سال 2018

29 مارس ۲۰۱۸ – نوزاد وامیت با خوشحالی زیاد درون کیسه شکم مادرش نشسته است. وامیت نوعی جانور کیسه‌دار شبیه به خرس است.

4 آوریل ۲۰۱۸ – پوستری از مارتین لوتر کینگ در دستان یک زن در پنجاهمین سالگرد بزرگداشت وی. لوترکینگ جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. وی در در ۴ آوریل ۱۹۶۸ در شهر ممفیس ایالت تنسی توسط جیمز ارل ری ترور شد. سومین دوشنبهٔ ماه ژانویه تعطیل رسمی است و زادروز مارتین لوتر کینگ جونیور نام دارد.

8 آوریل ۲۰۱۸ – تصاویر تکان‌دهنده‌ای از اجساد و قربانیان در شهر دوما سوریه در حومه دمشق که به گفته امدادگران و گروه‌های پزشکی بر اثر خفگی ناشی از یک حمله شیمیایی جان داده‌اند. گفته می‌شود این قربانیان بر اثر استنشاق گازهای سمی جان داده‌اند.

9 آوریل ۲۰۱۸ – کلاغی در حال جدا کردن بخشی از خز پانداست تا از آن در ساخت لانه خود استفاده کند.

مرور همه وقایع سال 2018

9 آوریل ۲۰۱۸ – نهنگ گوژپشت غول پیکری که در نزدیکی ساحل های آرژانتین به گل نشسته بود، با تلاش بی وقفه مردم محلی و تیم نجات، به شکلی معجزه آسا از مرگ حتمی نجات یافت.

نوشته نگاهی به عکس های بی نظیری که همه وقایع سال ۲۰۱۸ را برایمان مرور می کنند [قسمت اول] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.